צרות לפוטאש: UBS הוריד את מחיר היעד של ענקית הדשנים ב-41% וחתך את תחזית הרווח ב-17%

הבנק השוויצרי הוריד גם את תחזית הרווח של אגריום ב-20%, וחתך את מחיר היעד של המניה ל-80 דולר, ירידה של 40% מהתחזית הקודמת


מניית פוטאש מאבדת גובה רב בוול סטריט ובטורונטו , לאחר ש-UBS הוריד את מחיר היעד של מניית ענקית הדשנים ב-41% לרמה של 180 דולר, לעומת מחיר קודם של 308 דולר, וכן חתך את תחזית הרווח ב-17% ל-13.75 דולר למניה.

לבנק השוויצרי היו המלצות דומות גם עבור ענקית דשנים נוספת, אגריום . הבנק הוריד את תחזית הרווח של אגריום ב-20%, וחתך את מחיר היעד של המניה ל-80 דולר, ירידה של 40% מהתחזית הקודמת.

בנימוקו, הבנק צופה לירידה של 11% במחיר של הפוספט אותו החברות מוכרות, למחיר של 860 דולר לטון. מדו"ח הבנק עולה סיבה נוספת להורדת הדירוג: "אנו צופים שמחנק האשראי יקשה על חברות רבות לספק את המזומן הדרוש על הזמנות שביצעו".

עם זאת, ציין UBS שהוא שומר על המלצת ה-"קנייה" של שתי המניות.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב-"גלובס" , מריל לינץ' חתך את דירוג האשראי של ענקית הדשנים הקנדית ל -"תשואת חסר" מ-"קנייה". בדו"ח של מריל לינץ' נאמר: "עם הירידה בפוספטים העולמיים, ובמחירי ההזמנות העתידיות של פוטאש, קיימת חוסר וודאות לגבי העמידה בתחזיות הרווח העתידיות."

פוטאש שנסחרת בטורונטו ובוול סטריט מחזיקה בכ-10% מחברת כי"ל לפי שווי שוק של 25 מיליארד דולר. אגריום נסחרת אף היא בשתי הבורסות לפי שווי של 5.5 מיליארד דולר.