בלונדון עוד ייבכו על אירוח המשחקים האולימפיים

מארגני המשחקים ב-2012 הודיעו כי בשל המשבר הכלכלי, בניית הכפר האולימפי שנאמדת במיליון ליש"ט צפויה ליפול על משלמי המיסים. הצמצומים החלו: בכל חדר בכפר האולימפי יישנו חמישה ספורטאים במקום ארבעה

השמחה על אירוח המשחקים האולימפיים בלונדון ב-2012, עשויה להפוך בתקופה הקרובה לנטל כבד על האזרחים המקומיים. בעקבות המשבר בשווקים הפיננסיים הודיעו מארגני המשחקים ב-2012 כי עלות בניית הכפר האולימפי, שנאמדה במיליון ליש"ט, צפויה ליפול על התושבים. הסיבה לכך היא ההערכות של המארגנים כי בשל המשבר לא יוכלו לגייס את הכסף לבניית הכפר האולימפי, שתוכנן מלכתחילה לגיוס על ידי משקיעים פרטיים.

גם מרכז התקשורת, שאמור לעלות 400 מיליון ליש"ט וצפוי היה להיתמך על ידי הסקטור הפרטי, עשוי ליפול על גבם של משלמי המיסים. נכון לעכשיו, התקציב של המשחקים בלונדון נופח כבר ל-9.3 מיליון ליש"ט.

"משבר האשראי בשווקים פוגע קשה מאוד במשחקים האולימפיים", אמר ג'ון ארמיט, בכיר במערכת הכלכלית של משחקי לונדון. "הבעיה שאנחנו לא יודעים כמה חמור המצב עוד יכול להיות. המצב משתנה מיום ליום. בשבועיים האחרונים המצב החמיר מאוד".

כבר עכשיו התברר שהספורטאים בכפר האולימפי ייאלצו להסתפק בתנאים פחות נוחים. המארגנים הודיעו כי הם מצמצמים את כמות החדרים שייבנו בכפר מ-3,500 ל-2,800 ולשם כך ישוכנו בכל חדר חמישה ספורטאים במקום ארבעה.