דוח אמון
2019
הנקראות ביותר

בעקבות המשבר: האמריקנים שולחים פחות הודעות SMS ויוצאים פחות למסעדות

עפ"י סקרים שערכו סוכנויות הפרסום WPP ו-OMD, הצרכנים בארה"ב שינו בשבועות האחרונים את דפוסי הקנייה שלהם ; באופן כללי הם קונים פחות, בעיקר בגדים ומכוניות

ההתמוטטות הפיננסית שמרעידה את הכלכלה האמריקנית עד ליסודות כבר משפיעה על ההוצאה הצרכנית, ובחודשים הקרובים תגרום לצרכנים להדק חגורות בכל הנוגע לאכילה במסעדות, טיולים ובילויים יקרים.

במקביל לתנאים הכלכליים המתדרדרים ושרשרת המשברים הבנקאיים שהובילו לחבילת הסיוע לוול סטריט במימון משלם המסים האמריקני, מראים שני סקרים אחרונים שבחנו את הסנטימנט הצרכני כי כל החדשות הרעות הללו ישפיעו על ההתנהגות הצרכנית במגוון דרכים. לפי הסקרים, אנשים "יחתכו" בהוצאות במאמץ לשרוד את מה שנראה כשפל כלכלי ארוך. ניתן לצפות ליותר ארוחות צהרים בשקיות אוכל מהבית, ולבילויים מוזלים כמו צפייה בטלוויזיה וגלישה באינטרנט, ופחות ליציאות לאכול בחוץ, קניות של בגדים - ואפילו פחות הודעות טקסט בסלולרי.

סקר של 507 צרכנים שנערך באינטרנט עבור אד אייג' על-ידי Lightspeed Research שבבעלות קבוצת WPP, מצא כי כ-80% מהמשתתפים שינו את דפוסי הקניות שלהם בשבועות האחרונים, ופגעו בכל קטגוריות המוצרים בכל רמת מחיר.

דוחים את החופשות

כ-70% מהנשאלים אמרו כי הם מקצצים בהוצאה הכוללת שלהם, מה שבוודאות מהווה חדשות רעות לקראת החגים הקרבים באמריקה. הסקר גם לא מוצא הרבה נחמה לתעשיית הרכב: רק עשירית מהנשאלים קנו מכונית בשלושת החודשים האחרונים או מתכננים לרכוש אחת בשלושת החודשים הבאים.

הסקר של Lightspeed, עם מרווח טעות של 4.4%, מצא כי השינויים בצריכה היו עקביים לכל רוחב קבוצות הגיל ורמות ההכנסה השונות. רק כ-45% מהנשאלים הביעו ביטחון בנוגע לזינוק חזרה של הכלכלה בקרוב; אלו שמרוויחים פחות מ-20 אלף דולר בשנה היו יותר אופטימיים מהאנשים ברמות ההכנסה הגבוהות.

בסקר נפרד, סוכנות המדיה OMD שבבעלות קבוצת אומניקום, בדקה בצורה יותר מפורטת כיצד ובאלו תחומים דפוסי הצריכה ישתנו. יותר ממחצית מהנשאלים - 60% - אמרו שיותר סביר שיביאו אתם ארוחת צהרים למשרד, ורוב גורף של 80% דוחים את חופשותיהם. באופן לא מפתיע, מוצרים יקרים כמו יהלומים ומכוניות יהיו פחות פופולריים, אולם ישנן חדשות טובות עבור ספקים של מוצרים פחות יקרים אך מפנקים או "שגורמים להרגיש טוב" כמו מוצרי טיפוח ואפילו חטיפים.

חוזרים לבסיס

גם אם המיתון יאופיין על-ידי צפייה מרובה יותר בטלוויזיה, ייתכן שתהיה פחות צריכה של אופני תקשורת פופולריים יותר. צרכנים שהשתתפו בסקר של OMD אמרו כי ככל הנראה ישלחו פחות הודעות טקסט וישתמשו פחות במכשיר הסלולרי שלהם לגלישה באינטרנט, משום ששימושים אלו בדרך כלל כרוכים בתשלום נוסף מעבר למסלול הבסיסי.

שני הסקרים במשולב מציעים הצצה אל הצרכן האמריקני שהגיב במהירות למספר שבועות קודרים מבחינה כלכלית ולאופן שהם עלולים להשפיע על קבוצה גדולה של קטגוריות צרכנות. עדיין צריך לראות האם חבילת הסיוע לוול סטריט, בהיקף של 700 מיליארד דולר, תציע סוג מסוים של נחמה. אחרי הכול, בשבוע שעבר פורסמו גם נתונים רעים בתחום התעסוקה: כ-160 אלף עובדים נוספים הצטרפו למעגל האבטלה - הצניחה הגדולה ביותר בחמש השנים האחרונות.

עם זאת, היה משהו מעודד עבור משווקים המנסים להבין כיצד עליהם להתקדם בזמנים שהמוקד שלהם בוודאות הולך להיות סביב חיסכון. הסקר של OMD בדק את הרגשת הצרכנים בנושא הפרסום ומצא כי 81% השיבו כי על המפרסמים להמשיך ולתקשר את המוצרים שלהם בזמן המיתון, והוסיפו כי יהיו יותר פתוחים לקבל מסרים הקשורים לחיסכון בעלויות ומוצרים המוצגים כהשקעה.

הסקר של OMD הראה כי שיווק של מוצרים שנרכשים ללא שיקול דעת גבוה מדי, בהם יותר סביר שתחלופת המותגים בקרב הצרכנים היא גבוהה, צריך להתמקד על יתרונות המותג הספציפי המשווק. עבור מוצרים יקרים יותר, הדורשים יותר שיקול דעת צרכני, על המשווקים להראות לצרכנים מדוע הם צריכים את המוצר, תוך מתן דגש על שיפורים טכנולוגיים ההופכים את המוצר למוצר חובה.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
הסיפורים הגדולים של היום
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות