בבנק הפועלים צופים רווח נקי של יותר ממיליארד שקל במחצית - והפסד שנתי מפעולות רגילות

עם זאת, שורת הרווח הנקי השנתי תהיה חיובית: כפי שפורסם ב"גלובס", הבנק לא יעמוד ביעד התשואה השנתי שפרסם במאי האחרון, וזו תסתכם ב-0%-2% ; תשואת ההפסד מפעולות רגילות על ההון העצמי ב-2008 צפויה להיות בשיעור שבין 1%- ל-3%-

בנק הפועלים מסר היום (ב') כי הרווח הנקי במחצית השנייה של שנת 2008 צפוי להיות מעל מיליארד שקל. בעקבות כך הבנק צפוי להציג בסיכום כל שנת 2008 רווח נקי נמוך מאוד ואף סמלי ברמה נמוכה של תשואה של בין 0% ל-2% על ההון. עם זאת, על רקע המשבר העולמי ומחיקות ההשקעות בניירות מגובי נכסים, הבנק צפוי לרשום בסיכום כל השנה הפסד מפעולות רגילות, בשיעור של בין 1%- ל- 3%- .

בכך מאשר הבנק כי כפי שפורסם ב"גלובס" הוא לא יעמוד ביעד התשואה השנתי מפעולות רגילות שפרסם במאי האחרון, ואף כי אפשר ויעבור להפסד מפעולות רגילות בסיכום שנתי. במאי דיווח הבנק כי יציג ב-2008 תשואה על ההון של 2%-4% מפעולות רגילות. הפועלים סיים את מחצית 2008 עם הפסד מפעולות רגילות של 1.46 מיליארד שקל והפסד נקי של 973 מיליון שקל.

בבנק הפועלים, בניהול צבי זיו ובראשות היו"ר דני דנקנר, מציינים היום כי "תחזיות אלה מתבססות על השפעות המשבר הפיננסי המתחולל בארה"ב ובעולם והשלכותיו על המערכת הפיננסית והכלכלית הכלל-עולמית, כולל ישראל. בין היתר נלקחה בתחזית זו השפעת קריסת בנק ההשקעות האמריקני "ליהמן ברדרס" על בנק הפועלים (עליה דיווח הבנק בחודש שעבר ושעומדת על 109 מיליון דולר, ר.ש.)". כמו כן, לבנק, שמכר מוקדם יותר השנה את תיק ה-MBS (אג"ח מגובות משכנתאות) ונאלץ להכיר בהפסד של כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון הראשון, חשיפה לגופים נוספים שנפגעו מהמשבר בהם גם וושינגטון מיוצ'ואל - כ-25 מיליון דולר.

אי העמידה ביעד התשואה על ההון של הבנק נובעת מההרעה במצב האשראי במשק וממחיקות צפויות בגין חשיפת הבנק לגופים בחו"ל ובשל הגדלת ההפרשה הצפויה לחובות מסופקים ברבעון הרביעי בשל החששות ממיתון במשק וההאטה המתקרבת.

בבנק ציינו היום עוד כי "בנק הפועלים ממשיך בפעילויותיו העסקיות, בהתאם לתוכנית האסטרטגית הרב-שנתית שלו, תוך התאמות ושינויים הנובעים מן התמורות בשוקי ההון הבינלאומיים".

הפועלים הוא הבנק היחיד בישראל שמפרסם את יעד התשואה על ההון ולכן מחויב הבנק גם בעדכון התחזית שפרסם.