גם בארסה רוצה קבוצת אם-בת, אם אפשר אז ב-MLS

הגישה בקשה רשמית להפעיל במיאמי קבוצה בליגה האמריקנית החל מעונת 2011, ביחד עם איש עסקים מבוליביה. על שני המקומות הנוספים מתמודדות גם אטלנטה, פורטלנד, סט לואיס, ונקובר ואוטאווה

במסגרת המאמצים לחדור לשוק האמריקני, הגישה היום (ד') ברצלונה בקשה רשמית להצטרף ל-MLS החל מעונת 2011. את ההצעה הגישה הקבוצה הקטאלונית ביחד עם מרסלו קלאורה, איש עסקים מבוליביה, והכוונה היא לקבוצה שתוקם במיאמי ותהפוך למעשה לקבוצה הראשונה ב-MLS שמוחזקת על ידי מועדון אירופי. ברצלונה וקלאורה אמורים להתחלק בבעלות באופן שווה.

ב-MLS הוחלט להרחיב את הליגה ב-2011 בשתי קבוצות נוספות, כאשר מחיר הכניסה לליגה צפוי להגיע ליותר מ-50 מיליון דולר. מלבד מיאמי, על שני המקומות שיצטרפו לליגה נאבקות גם אטלנטה, פורטלנד, סט לואיס, ונקובר ואוטאווה. המועד האחרון להגשת ההצעות היה היום.

"זהו יום חשוב מאוד בהיסטוריה בת 109 השנים של המועדון", אמר נשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, במסיבת עיתונאים במיאמי. "זו הזדמנות מצוינת עבורנו לחדור לשוק האמריקני. אנחנו מותג גלובאלי וחשוב לנו מאוד להיות מיוצגים בשוק האמריקני ובספורט האמריקני. חיפשנו את המקום הנכון ואת הפרטנר המתאים, והחלטנו שמרסלו קלאורה והעיר מיאמי הם הבחירה הטובה ביותר". במיאמי יש אוכלוסיה היספאנית גדולה מאוד, ועד 2001 היא החזיקה קבוצה ב-MLS.

ברצלונה למעשה כבר החלה בחדירה שלה לשוק האמריקני, כאשר במאי האחרון חתמה על הסכם שיתוף פעולה ושיווק עם ה-MLS, במסגרתו התחייבה בין היתר לשחק סדרה של מספר משחקי ידידות בארצות הברית בשנים הקרובות.