עיתון סעודי: ישראל הסכימה לדרישות חמאס לשחרור גלעד שליט; ישראל מכחישה

מקור פלסטיני מסר לעיתון הסעודי "עכאז" כי המשלחת הישראלית לקהיר, בראשות האלוף במיל' עמוס גלעד, הסכימה לדרישות חמאס - ומוכנה לשחרר את כל האסירים הפלסטיניים שהארגון דורש תמורת החייל החטוף

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

התפתחות בפרשת גלעד שליט? מקור פלסטיני מסר לעיתון הסעודי "עכאז" כי ישראל מוכנה לקבל את תנאי חמאס בנוגע לעסקת שליט.

המשלחת הישראלית לקהיר, בראשות האלוף (מיל') עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אישרה בפגישה הראשונה בנוגע לסוגיית שליט עם הצד המצרי, כי ישראל מוכנה לשחרר את כל האסירים הפלסטינים ברשימה שהגיש ארגון החמאס - כך דיווח העיתון.

מטרת הביקור של עמוס גלעד, על-פי אותו מקור, היא למנוע מהחמאס להעלות את מחיר השחרור של החייל גלעד שליט.

עוד נודע לעיתון הסעודי כי מיד לאחר הקמת הממשלה הישראלית בראשות לבני תיערך ישיבת הקבינט, על מנת לאשר את שחרורם של 450 האסירים הפלסטינים שנמצאים ברשימת חמאס ו-550 אסירים פלסטינים נוספים לבחירת ישראל.

מקורות בישראל טוענים בתגובה כי לא חלה שום התקדמות בשיחות מול המצרים. "העמדה הישראלית נותרה כשהיתה, והיא לחזור לסיכומים שהושגו לפני כשנה, לפיהם ישראל תשחרר 450 אסירים בלבד - ולא 1,500 אסירים, לרבות חברי פרלמנט הכלואים בישראל, כפי שדורש חמאס", כך נמסר.

ח"כ יוסי ביילין ממרצ אמר בתגובה כי הוא מצר על ההכחשה של משרד הביטחון, ו"קורא לממשלת אולמרט לעמוד בהתחייבותה לשחרר את גלעד שליט ולשלם מחיר זה שהיא יכולה לעמוד בו". לדבריו, "פרשת שליט חייבת להסתיים. המחיר שישראל צריכה לשלם ידוע כבר זמן רב מאוד, ואנו עלולים לשלם מחיר יקר עוד יותר, אם לא נשלם אותו עכשיו".