מנכ"ל חדש ללאומי בריטניה: לארי וייס

וייס מונה במקומו של המנכ"ל הקודם מיקי פרידמן, שהודח בחודש יוני מתפקידו ; פרידמן הודח בעקבות פרשת הונאה שבה הוא מואשם בגניבה בידי מורשה של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי ב-2005-2007

מנכ"ל חדש לבנק לאומי בריטניה: דירקטוריון לאומי בריטניה (UK), החליט היום (ה') למנות את לורנס (לארי) וייס לתפקיד המנכ"ל, במקומו של המנכ"ל הקודם מיקי פרידמן, שהודח בחודש יוני מתפקידו. פרידמן הודח בעקבות פרשת הונאה שבה הוא מואשם בגניבה בידי מורשה של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי ב-2005-2007. יו"ר לאומי בריטניה הוא איתן רף, יו"ר קבוצת לאומי. מינויו של וייס כפוף לאישור הרשויות הרגולטוריות באנגליה.

מלאומי נמסר: "לאור ניסיונו הרב של וייס בניהול סיכוני אשראי, הוא ייטיב לנווט את פעילות הבנק בתקופה המאתגרת של חוסר יציבות בשווקים הפיננסיים בעולם".

וייס, אמריקני תושב אנגליה, הוא מוסמך ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת קולומביה. בתפקידו האחרון שימש כמנהל סיכוני האשראי של חטיבת האנרגיה בתאגיד האנרגיה הבריטי גלנקור (GLENCORE). קודם להגעתו לגלנקור בשנת 1990, וייס מילא שורה של תפקידי ניהול בקבוצת הבנקאות צ'ייס מנהטן.

מאז הדחתו של פרידמן מתפקיד מנכ"ל לאומי בריטניה שימשו לסלי סקרטן וקולין קמברלנד, משנים למנכ"ל בלאומי בריטניה, כממלאי מקום משותפים באופן זמני. ללאומי מספר שלוחות בינלאומיות: לאומי ארה"ב, לאומי שווייץ, לאומי לוקסמבורג, לאומי רומניה וכן לאומי בריטניה. לאחרונה אף דווח כי לאומי רומניה מתרחב בפעילותו לבולגריה.

המשרד הראשי של לאומי בריטניה נמצא בלונדון. לבנק סניף צפוני בעיר מנצ'סטר, החברות הבנות Offshore Banking ו-Trust באי ג'רסי והחברה הבת Factoring and Invoice Discounting בעיר ברייטון. הפעילות העסקית העיקרית של הבנק כוללת מימון סחר בינלאומי עם התמחות מיוחדת בסחר עם ישראל, מימון לנדל"ן בבריטניה ומימון למגוון פעילויות עסקיות. *