דניה סיבוס חתמה על הסכם תפעול כביש 431 עם "דרך ארץ"

דרך ארץ היא חברת התפעול של כביש 6 ; אילן בן-גיגי, מנכ"ל דניה סיבוס: "בהמשך לאסטרטגיה של דניה סיבוס להתמקדות בתחומי פעילותה בבנייה ובתשתיות, הוחלט על התקשרות עם קבלן תפעול חיצוני להפעלת הכביש"

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", דניה סיבוס , הזרוע הקבלנית של אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, חתמה על הסכם לתפעול ותחזוקה של כביש 431, עם חברת תפעול דרך ארץ, מפעילת כביש 6, שתשמש כקבלן תפעול של הפרויקט לתקופות שנקבעו בהסכם שנחתם בין חברת ההפעלה מטעם חברת נתיבי היובל, זכיין הפרויקט שבבעלותה המלאה של דניה סיבוס, לבין חברת תפעול של דרך ארץ, כולל חלק ניכר מכלל התחייבויות התפעול והתחזוקה של הפרויקט.

לפי ההסכם שנחתם החברה תתחזק את הכביש עד לשנת 2031 כשלשתי החברות אפשרות ליציאה מהחוזה במהלך התקופה.

התחייבויותיו העיקריות של קבלן התפעול כוללות בין היתר, תפעול ותחזוקה של הפרויקט, ניהול ובקרת תנועה בפרויקט ושמירה על זמינות. כל זאת, בהתאם להתחייבויות הזכיין כלפי המדינה, על פי הסכם הזיכיון.

אילן בן גיגי, מנכ"ל דניה סיבוס, אמר כי "הניסיון המוכח של מפעילת כביש 6 בתפעול ותחזוקת תשתיות, היווה את הבסיס לבחירה בה לקבלן התפעול של כביש 431 בשנים הבאות".בן גיגי הוסיף כי "בהמשך לאסטרטגיה של דניה סיבוס להתמקדות בתחומי פעילותה בבנייה ובתשתיות, החליטה החברה על התקשרות עם קבלן תפעול חיצוני להפעלת הכביש".

בתמורה לקיום התחייבויותיו, יהיה קבלן התפעול זכאי לתשלום של 7.7 מיליון שקל בגין כל תקופה של 6 חודשים ממועד קבלת הרשאה לפתיחת הדרך כולה לתנועה. חצי מהסכום ישולם כמקדמה, כשלושה חודשים לפני כל תקופה, והשאר, בתחילתה. ההסכם קובע גם הסדר תשלום זמני עבור מתן שירותים על ידי קבלן התפעול עבור חלק מקטעי הדרך, טרם קבלת הרשאה לפתיחת הדרך כולה לתנועה.