רווחי אמריקן אקספרס נפלו ב-24% ברבעון השלישי ל-815 מיליון דולר אך הכו את תחזיות האנליסטים

בתגובה מזנקת המניה במסחר המאוחר בקרוב ל-9% ; מדו"ח הרווח וההפסד של החברה עלה כי במונחי מניה הסתכם הרווח הנקי בכ- 70 סנט למניה

ענקית כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס דיווחה היום (ב') עם נעילת המסחר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, שמהם עלה כי רווחיה אמנם נפלו בשיעור ניכר, אך בפחות מהתחזיות.

מדו"ח הרווח וההפסד של החברה עלה כי הרווח הנקי שלה נפל ב-24% לכדי רווח של 70 סנט למניה, או 815 מיליון דולר, בהשוואה לרווח הנקי שהציגה החברה ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עלה מדו"ח הרווח וההפסד של החברה כי היקף רווח החברה מפעילות תפעולית שוטפת נפל ב-23% והסתכם בכ-861 מיליון דולר, או 74 סנט למניה. זאת, לעומת תחזיות החברה להצגת צניחה ברווח של כ-52.5% ברווחי הרבעון השלישי ל-59 סנט למניה.

מנתוני המכירות של החברה עלה כי חל גידול של 3% בהיקף מכירות החברה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לאחר שסך המכירות ברבעון החולף הסתכם בכ-7.16 מיליארד דולר.

בתגובה לפרסום הדו"חות - זינקה מניית החברה במסגרת המסחר המאוחר בכ-9%.

נזכיר, כי אמריקן אקספרס איבדה כמחצית מערך השוק שלה השנה, עדות נוספת לעליית שיעור הבלתי מועסקים במדינה, אשר מכריח את הצרכנים להוציא פחות כסף מחד, ולהציג אי יכולת להחזיר הלוואות מאידך. זאת, לאחר שמעסיקים פיטרו עובדים בהיקף המשמעותי ביותר מזה 5 שנים בחודש שעבר, והובילו את שיעור בלתי המועסקים לכדי שיעור של כ-6.1%.