בכור מבטלים הפרסומים על עסקת קרדיט סוויס והשפעתה כביכול על שער הדולר: "שטויות. רכשנו המניות בפרנק שוויצרי ומהבנק עצמו"

דנקנר מקבל עודף מרכישת קרדיט סוויס: כור קיבלה החזר בשווי 52.8 מיליון שקל עבור רכישת המניות

נוחי דנקנר מקבל עודף מרכישת קרדיט סוויס . לאחר שכור תעשיות , קונצרן הנמנה עם קבוצת האחזקות IDB שבשליטתו, רכשה מניות של הבנק השוויצרי בשבוע שעבר בסך 1.2 מיליארד פרנק שוויצרי, קיבלה החברה אתמול החזר חלקי על הרכישה. סכום ההחזר עומד על 16 מיליון פרנק שוויצרי - ושקול ל-52.8 מיליון שקל על פי השער היציג האחרון.

נזכיר, כי ההסכם בין הצדדים קובע שיפוי במקרה בו מניות קרדיט סוויס ימכרו במחיר נמוך יותר מהמחיר בו נמכרו המניות לכור. כיוון שאכן כך קרה, קיבלה כור את הזיכוי האמור.החברה הישראלית, שדיסקונט השקעות - אף היא מקבוצת IDB - מחזיקה ב-51.1% ממניותיה, טרם החליטה האם להכיר בהחזר כרווח בדו"חות או להגדיל את קרן ההון בגין השקעות זמינות למכירה.

בשבוע שעבר הודיע הבנק השווייצרי קרדיט סוויס שהוא גייס 10 מיליארד פרנק שוויצרי ממשקיעים פרטיים, ובנוסף לדנקנר הוזכרה קרן ההשקעות הריבונית של קטאר, קטאר Investment Authority (ובראשית תיבות: QIA). בניגוד למצוין באתרים כלכליים אחרים בישראל, כור רכשה את המניות ישירות מהבנק השוויצרי, קרי בפרנקים שוויצרים, כך שלא יכלה להשפיע על המסחר בדולר. יתרה מזאת: התשלום בוצע אתמול (ג') - ושערו היציג האחרון של הפרנק השוויצרי מול השקל עלה ביום ב' ב-0.28% בלבד.

כור מחזיקה ב-3% ממניות הבנק השוויצרי ורכשה את המניות לפי שער של 35 פרנק שוויצרי. מניית הבנק פתחה את המסחר בבורסה השוויצרית בשער 47 פר"ש, כך שעד כה מורווחת כור תעשיות "על הנייר" ב-34.3% על ההשקעה.

75% מהרכישה בוצעה באמצעות היתרות הנזילות שלה והשאר באמצעות מסגרת האשראי הכוללת זכות חזרה ללווה (Recourse) שהעמיד לרשותה בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, ממנו ניצלה, בהנחת השער המצטלב הנוכחי, 257.7 מיליון דולר. כור סיכמה עם גולדמן זאקס כי לא תמשוך סכומים נוספים על חשבון מסגרת האשראי, וכי יבוצעו שינויים בתנאי המסגרת.

באשר למקורות העצמיים, דירקטוריון כור אישר להשקיע במניות הבנק עד 4.2 מיליארד שקל בסך הכל, כלומר הותיר את מסגרת הרכישה על 3 מיליארד שקל בניכוי הרכישה בשבוע שעבר. במונחים הנוכחיים, המשמעות היא כי השקעתה המירבית של כור בקרדיט סוויס תגיע לכל היותר ל-4.71%.

בעל המניות הגדול ביותר הוא מנהל ההשקעות המוסדי אליאנס ברנשטיין (7.4%), המחזיק בין היתר במניות בנק הפועלים (רק בשבוע שעבר ירדה אחזקתו בבנק הישראלי מתחת להגדרת בעל עניין בישראל -5%). כור עצמה כבר מוגדרת בעלת עניין בשוויץ (3%). היתר שליטה בבנק תוכל לקבל מאחזקה של 10% ומעלה.

קרדיט סוויס, שידווח מחר על תוצאותיו הכספיות, צופה הפסד נקי של 1.3 מיליארד פרנק שוויצרי, מכיוון שהפסדיו בסך 3.2 מיליארד פר"ש משירותי בנקאות ההשקעות, עלו על הרווחים הנאים וההזרמות הגדולות בתחום הבנקאות הפרטית. תחזית זו כוללת מחיקות של 2.4 מיליארד פרנק בגין מינוף פיננסי ומוצרים בעלי מבנה מורכב, וכן את תנאי הסחר בספטמבר, שהיו "גרועים באופן יוצא מהכלל".