זינוק של 71% בעיקולי הבתים הביא לירידה שנתית של 5.9% במחירי הנדל"ן בארה"ב

מחודש יולי נרשמה ירידה של 0.6% במחירי הנדל"ן בארה"ב ; מספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב עלה השבוע מעל הצפי ל-478 אלף לעומת קונצנזוס האנליסטים עמד על 468 אלף דרישות ; הנתון לשבוע שעבר עודכן ל-463 אלף מ-461 אלף דרישות

סימן נוסף להאטה בכלכלה האמריקנית על רקע המשבר הפיננסי המתמשך ניתן לראות בפירסום היום, כי מספר עיקולי הבתים בארה"ב זינק ברבעון השלישי של שנת 2008 ב-71% לעומת השנה שעברה, ומצביע על החרפה במשבר הנדל"ן.

העליה בעיקולי הבתים מובילה את שוק הנדל"ן בארה"ב לירידה חדה של 5.9% במחירי הבתים בחודש אוגוסט לעומת הנתונים אשתקד. לעומת חודש יולי נרשמה ירידה של 0.6% במחירי הבתים בניכוי גורם העונתיות.

כ-766 אלף בעלי בתים קיבלו במהלך הרבעון השלישי לפחות הודעת עיקול אחת. החברה שערכה את הסקר העריכה כי עד סוף השנה יותר ממיליון נכסים בארה"ב המהווים כשליש מסך כל הנכסים המועמדים למכירה בארה"ב יהיו ברשות הבנקים המעקלים.

נראה כי מחנק האשראי ממשיך לפגוע גם בשוק העבודה האמריקני. לפני פתיחת המסחר בשעה 14:30 לפי שעון ישראל פורסם, כמידי שבוע, דו"ח משרד העבודה האמריקני המצביע על מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלה השבוע ב-15 אלף דרישות ל-478 אלף לעומת צפי ל-468 אלף דרישות. הנתון לשבוע הקודם עודכן ל-463 אלף תביעות לעומת 461 אלף.