מהלך חירום של הבנק המרכזי בדרום קוריאה: הוריד את הריבית ב-0.75% ל-4.25%

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] רק ב"גלובס" - טבלת כל השווקים בעולם ; הקוספי מוסיף 0.8% לאחר שמוקדם יותר איבד יותר מ-4%

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הוריד היום (ב') את שיעור הריבית בשיעור החד ביותר אי פעם, כשהיא מתמודדת עם המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז זכתה לעזרתה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), לפני כעשור.

נשיא הבנק המרכזי של דרום קוריאה, לי סיאונג טה, הפחית את שיעור הריבית ב-0.75% ל-4.25% בצעד חירום שנועד לשקם את השווקים הפיננסים. בנוסף, הבנק המרכזי הגדיל את סוגי אג"ח אותן הוא מוכן לקבל כערבות לפעילות בשוק המט"ח.

נשיא דרום קוריאה, לי מיונג באק, שנפגש עם שר האוצר, קאנג מאנג סו, ועם נשיא הבנק המרכזי, אמר היום כי המדינה רחוקה משיחזור המשבר הפיננסי של 1997, שכדי להיחלץ ממנו היא נאלצה ללוות 57 מיליארד דולר מה-IMF.

מדד הקוספי מתאושש מירידות חדות אותן הציג מוקדם יותר. המדד המרכזי של בורסת סיאול צנח ב-20% בשבוע שעבר - השבוע הגרוע ביותר מאז 1997.

הדולר מוסיף כעת 1.2% ל-1441.8 וון לדולר [לאתר המט"ח].

נזכיר כי בשבוע שעבר, ממשלת דרום קוריאה התחייבה ל- 130 מיליארד דולר ללווים הנאבקים להשיג השקעות זרות והודיעה כי בכוונתה להוציא עד 8 טריליון וון כדי להציל קבלנים ש"נתקעו" עם בתים אותם לא הצליחו למכור. הבנק המרכזי הודיע ב-24 לאוקטובר כי יזרים 2 טריליון וון למערכת הפיננסית.