האם פרארי תפרוש מהפורמולה 1?

הקבוצה האיטלקית, הוותיקה והמצליחה ביותר בענף, זועמת על החלטת התאחדות הספורט המוטורי העולמית לחייב את כל הקבוצות לייצר את אותם המנועים, במטרה לצמצם את סכומי ההשקעה של הקבוצות בפיתוח

סערה בפורמולה 1: קבוצת פרארי מאיימת כי תפרוש מהמירוצים במידה והתאחדות הספורט המוטורי העולמי (FIA) תכניס רפורמות שיחייבו את כל הקבוצות להשתמש באותם מנועים לרכבים, כך מדווחים בסוכנויות הידיעות.

כזכור, ראשי ה-FIA, ברני אקלסטון, פלאביו בריאטורה ומקס מוסלי, לקחו החלטה עקרונית כי בעקבות המשבר הכלכלי בעולם, הם יעשו מספר צעדים על מנת לקצץ דראסטית בסכומים אותם מוציאות הקבוצות מדי שנה (כ-1.6 מיליארד דולר) על תחזוק הרכבים, פרסום ומשכורות. הצמצומים אמורים להגיע דרך הארכת חייהם של המנועים במכוניות, שכיום משמשים לשני מרוצים בלבד ובעתיד ישמשו לשלושה מרוצים לפחות.

אבל מלבד זאת, מה שמרגיז את ראשי פרארי הוא ההחלטה שהמנועים של כל הקבוצות יהיו דומים, ובכך יצומצם למעשה הסכום שכל קבוצה משקיעה בפיתוח המנוע. הרפורמה הזאת אמורה להיכנס בתוקף כבר בעונת 2010.

בהודעה שיצאה מטעם פרארי נמסר: "אנחנו מביעים תמיכה בכל דרך לצמצם את ההוצאות בפורמולה 1. אך עם זאת, מתנגדים עקרונית להכריח אותנו לייצר מנוע לפי תקנים אחידים, מה שישבור את המסורת של הקבוצה, שמשתתפת במירוצים מאז 1950. המנוע הוא הבסיס לתחרותיות ולקדמה בפורמולה 1".

הקבוצה האיטלקית היא המצליחה בתולדות הענף. היא הקבוצה היחידה שהשתתפה בכל שנה של הפורמולה 1 מאז התחילה אליפות העולם ב-1950, ומירוץ הגראנד פרי בברזיל בסוף השבוע הקרוב יהיה ה-776 שלה בהיסטוריה. היא רשמה בכל הזמנים 208 ניצחונות ו-15 זכיות באליפות העולם.