שלב נוסף לקראת הרפורמה: 320 עובדים יפרשו מרשות השידור

סיכום זה מצטרף להסכם עם ועד עובדי העיתונאים על פרישתם של 380 עיתונאים ; בסך-הכל צפויים לפרוש מרשות השידור כ-700 עובדים

320 עובדים ברשות השידור יפרשו בתנאים משופרים, כך הוסכם בין ההסתדרות לבין הנהלת רשות השידור ומשרד האוצר. סיכום זה מצטרף להסכם עם ועד עובדי העיתונאים על פרישתם של 380 עיתונאים. הסיכום הסופי על תנאי הפרישה יקבע בהמשך המשא-ומתן.

כאמור, בסך-הכל יפרשו מרשות השידור כ-700 עובדים, זאת לעומת כ-900 כפי שתכונן בתחילה על-ידי הנהלת הרשות. יש לציין כי אם אכן ייחתמו ההסכמים ו-700 עובדים יפרשו אזי מדובר בהישג גדול עבור הנהלת הרשות.

ההסכמה בדבר פרישתם של 320 עובדי רשות השידור (לא כולל עיתונאים) הושגה אמש (ב') בישיבת משא-ומתן שהתקיימה במשרד האוצר בהשתתפות יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, עו"ד אבי ניסנקורן המייצג את העובדים, הממונה על השכר, אילן לוין, יו"ר רשות השידור, משה גביש, ועדי העובדים ונציגי אגף התקציבים.

תנאי הפרישה כבר סוכמו לפני מספר חודשים בהתערבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני. מדובר בחבילת פרישה משופרת שתכלול מענק חד-פעמי בגובה 105 אלף שקל לעובד. מקבלי השלמת הכנסה לשכר מינימום יקבלו 45 אלף שקל נוספים, ובנוסף יקבלו העובדים שתי דרגות פרישה. גמלת הפנסיה תגדל ב-10% לעובדים שיש להם פחות מ-70% והעובדים אף יקבלו שכר בגובה 11 חודשים להסתגלות. עובד שיש לו כבר 70% בגמלת הפנסיה יקבל שכר בגובה 6 חודשים נוספים עבור ההסתגלות. העובדים אף יזכו לפדיון ימי מחלה.

בהסתדרות אומרים כי ישנם מחלוקות לגבי גיל הפרישה והתנאים למספר לא גדול של עובדים שיפרשו במסלול פיצויים. המחלוקות האלה ייושבו במו"מ בין צוותי ההסתדרות, האוצר והנהלת הרשות.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר היום כי "למרות הקשיים יש מתווה ברור שמאפשר עתיד לעובדים שיישארו ופרישה מרצון בתנאים טובים לאלה שיפרשו".

בהסתדרות אמרו היום (ג') כי הם מקווים כי ההסכם ייחתם בקרוב כדי שהאוצר יוכל להעביר את הסכומים שנקבעו בתקציב 2008 לצורך הרפורמה.