שויד: "אנחנו לא מתכוונים לפטר אף אחד"; הרבעון השלישי והתחזיות לרביעי - בהתאם לצפי

תחזית ההכנסות השנתית מעט נמוכה מזו שנתנה החברה בעבר - 800-819 מיליון דולר, המשקפים צמיחה של 9.4%-12% ; שויד: "כמות המזומנים הגדולה והעובדה שמחירים ירדו בעקבות המשבר מגדילים את הסיכוי שנעשה רכישות"

המשבר הכלכלי מדיר שינה מעובדים בחברות היי=טק רבות, שחוששים מפיטורים. בצ'ק פוינט , העובדים יכולים בשלב זה להישאר רגועים. "אנחנו לא מתכוונים לפטר אף אחד, וגם בעבר לא נאלצנו לעשות זאת", אמר היום מייסד, יו"ר ומנכ"ל החברה, גיל שויד, במסיבת עיתונאים. "אנחנו מושפעים מהמשבר כמו כל חברה, ויכול להיות שללא המשבר התוצאות שלנו היו טובות עוד יותר. אבל, אני לא חושב שהעובדים צריכים להיות הראשונים שמשלמים מחיר כשהשוק יורד. אנחנו שומרים על האנשים הטובים שעובדים פה". צ'ק פוינט מעסיקה כ-800 איש בארץ, ועוד כ-1,200 ברחבי העולם, ולדברי שויד "אנחנו מנסים להיות זהירים כשהשוק טוב, וזה מאפשר לנו להיות יציבים כשהשוק לא טוב".

צ'ק פוינט, המספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע, פרסמה היום את דו"חות הרבעון השלישי שהיו בהתאם לתחזיות. גם התחזית שלה לרבעון הרביעי דומה לתחזית השוק. בחברה צופים הכנסות של 209-228 מיליון דולר ברבעון הרביעי, כך שההכנסות השנתיות יסתכמו ל-800-819 מיליון דולר -צמיחה של 9.4%-12% - כשתחזית השוק היא ל-809.5 מיליון דולר. ברבעון הקודם, אגב, דובר על תחזית שנתית מעט גבוהה יותר - 805-825 מיליון דולר.

הרווח הנקי הצפוי ברבעון הרביעי הוא 34-44 סנט למניה על בסיס GAAP ו-45-51 סנט Non-GAAP, כלומר 97.5-110.4 מיליון דולר. תחזית השוק היא ל-48 סנט למניה. הרווח השנתי יסתכם, אם כך, ב-377.8=390.8 מיליון דולר.

בינתיים, צ'ק פוינט מסכמת את הרבעון עם הכנסות של 199.7 מיליון דולר, מעט מתחת לתחזית השוק ל-200.1 מיליון דולר. ארה"ב תרמה 42% מההכנסות ו-EMEA (בעיקר אירופה) - 45%. "השוק האמריקני לא הבריק ברבעון", סיכם שויד את המצב. למרות המשבר שפגע במגזר הפיננסי, שויד מציין שהייתה עלייה קלה במכירות למגזר הזה, שחלקו במכירות החברה הוא כ-20%, כלומר המגזר הגדול ביותר. אחריו מגיעים תחום התקשורת והמגזר הממשלתי ("בארה"ב, המגזר הפיננסי יאוחד בקרוב עם המגזר הממשלתי", צחק שויד).

החברה עוקפת את תחזית השוק בסנט אחד למניה, עם רווח נקי Non-GAAP של 94.3 מיליון דולר שהם 44 סנט למניה. "התוצאות המשיכו להיות טובות", אמר שויד. "לעומת הרבעון המקביל ההכנסות עלו ב-9%, ההכנסות הנדחות עלו ב-20%, הרווח הנקי ב-3% והרווח למניה ב-6%. הכל לפי התכנון. ברבעון רגיל זה עניין רגיל אצלנו, אבל לאור המשבר זה הישג", הוסיף שויד. הוא ציין שהחברה ממשיכה באסטרטגיה שלה לספק פתרון כולל שמאחד פתרונות של אנטי וירוס, אבטחת מידע, הצפנה ועוד, וכי ברבעון השלישי החלה לספק את הפתרון המשולב שלה.

הפער בגידול בין הרווח הכולל לרווח למניה מוסבר בעיקר ברכישה עצמית של מניות (buy back). ברבעון השלישי הוציאה החברה כ-50 מיליון דולר על buy back, והיא מתכננת להמשיך בביצוע תוכניתה זו.

המשבר דווקא האיץ חלק מהפעילות

ברבעון השלישי צ'ק פוינט נאלצה למחוק 2.3 מיליון דולר שהוחזקו באג"ח של הבנק הקורס ליהמן ברדרס. "יש לנו תיק ניירות ערך שרובו אג"ח אמריקני, ממשלתי ומסחרי בדירוג גבוה מאוד", אמר שויד. "קשה לחזות מה יקרה, אבל אנחנו צופים שהאגרות ימשיכו להכניס ריבית וייפדו".

ליהמן הוא גם לקוח של צ'ק פוינט, ושויד מציין כי חלק מההזמנות ממנו נפגעו ברבעון. באופן כללי, "יש פרויקטים שהתבטלו, ויש כאלה שדווקא הואצו על רקע המשבר", אמר שויד. "אני מעדיף כלכלה טובה על לא טובה, אבל כלכלה לא טובה מאיצה חלק מהפעילות".

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ברבעון ל-115.1 מיליון דולר. בסוף הרבעון היו בקופתה 1.4 מיליארד דולר במזומן והשקעות לטווח קצר וארוך, סכום שיכול להספיק לא רק ל-buy back אלא גם לרכישת חברות. "אנחנו רואים הזדמנויות", אומר שויד. "כמות המזומנים הגדולה והעובדה שמחירים ירדו בעקבות המשבר מגדילה את הסיכוי שנעשה רכישות, אבל אנחנו רוכשים על בסיס אסטרטגי ולא רק על סמך מחירים".

שווי השוק של צ'ק פוינט בנאסד"ק הוא 3.7 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה ירדה ב-20% מתחילת השנה.