זורק החזיז במשחק הכדורסל באולם מלחה, יוסי מלאך, ערער על חומרת עונשו

מלאך, שנדון ל-3 שנות מאסר בפועל בעקבות האירוע שגרם לקטיעת אצבעותיו של המאבטח יואב גליצנשטיין, טוען להתעלמות מנסיבות מקלות בעניינו, כגון תסקיר של קציני שירות המבחן שהמליץ שלא לשלוח אותו לכלא

יוסי מלאך, זורק החזיז במלחה בעונה שעברה שפצע את המאבטח יואב גליצנשטיין, ערער היום (ג') לבית המשפט העליון בבקשה להקל בעונש הכבד לטענתו שנגזר עליו - 3 שנות מאסר בפועל.

באי כוחו של מלאך טוענים בערעור כי שופטי בית המשפט המחוזי, בגזר דינם, התעלמו מנסיבות מקלות בעניינו של מלאך, כמו תסקיר של קציני שירות המבחן שהמליץ שלא לשלוח אותו לכלא.

בדיון במחוזי רשמה השופטת נאווה בן אור בסיכום דבריה: "אני בטוחה כי הנאשם מצטער על מעשהו, אולם התקשיתי לקבל דברים אלו ולקבלם כדברי חרטה. אין בהם תובנה של החומרה והפסול המוסרי של המעשה. מעשהו של הנאשם אינו מעשה קונדס, אלא מעשה בריונות אלים ופרוע. מי שיישא בתוצאות הכואבות כל חייו הוא גליצנשטיין. שיקולי גמול והרתעה מחייבים, ענישה חמורה ובכללה גם פיצויים בסיכון ממשי למתלונן".

עורך הדין של מלאך אמר בדיון: "לא היה בכוונתו של הנאשם לפגוע וכי מדובר במעשה של פזיזות ורשלנות המצוי ברף הנמוך, במקום לקחת חצוצרה לקח הנאשם חזיז ולא העלה בדעתו שמישהו יכול להיפגע מכך". עוד הוסיף עורך הדין בכתב ההגנה: "המתלונן התרשל בכך שהרים את החפץ מהרצפה, בניגוד להנחיות אותן הכיר".

האירוע התרחש ב-12 בנובמבר 2007, במהלך המשחק בין הפועל ירושלים להפועל חולון במסגרת ליגת ווינר, אז נזרק חזיז מכיוון יציע אוהדי הפועל חולון לעבר הפרקט. גליצנשטיין, ששימש כמאבטח של הפועל ירושלים, הרים את החזיז שהתפוצץ בידו. כתוצאה מהפיצוץ נקטעו 3 מאצבעותיו של גליצנשטיין. לאחר 72 שעות הגיעו ראשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים לביתו של מלאך ועצרו אותו כחשוד בזריקת החזיז.