הכנסת מנצלת את היציאה לפגרת בחירות לחיסכון של 360 אלף שקל: דוברי הוועדות קיבלו מכתבי פיטורים

ההערכה מבוססת על שכר חודשי של כ-10 אלפים שקל לדובר ; בנוסף הורה בלשניקוב להפסיק את עבודתם של מספר עובדים זמניים בתפקידי מינהלה שונים

לנוכח ההחלטה לפזר את הכנסת ב-10 בנובמבר לרגל יציאתה לפגרת בחירות, קיבלו היום (ד') דוברי ועדות הכנסת מכתבי פיטורים - כך נודע ל"גלובס". לנוכח העובדה שבחודשים הקרובים - עד כינונה של כנסת חדשה - לא צפויות להתכנס ועדות הכנסת, למעט לדיונים דחופים או לרגל אישור תקנות שאינן סובלות דיחוי, הוחלט בכנסת להפסיק את עבודתם של דוברי הוועדות מהשבוע הבא.

בכנסת מועסקים כיום שישה דוברי ועדות, שמונו כמשרת אמון של יושבי ראש הוועדה, ובהם דוברי ועדת חוקה, פנים, כספים וועדת הכנסת, שתפקידם לדברר את הפעילות השוטפת של הוועדות. הדוברים אינם נחשבים לעובדי הכנסת והעסקתם תלויה בחבר הכנסת המכהן בראשות הוועדה. לאחר הקמת הממשלה החדשה, לקראת אפריל, יגויסו דוברים חדשים, לאחר שימונו יושבי ראש הוועדות במסגרת ההסכמים הקואליציוניים.

מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, מעריך כי המהלך יחסוך לכנסת כ-360 אלף שקל. ההערכה מבוססת על שכר חודשי של כ-10 אלפים שקל לדובר, המוכפל בשישה חודשים, מועד השבעת הכנסת ה-18. בנוסף הורה בלשניקוב להפסיק את עבודתם של מספר עובדים זמניים בתפקידי מנהלה שונים.

בתוך כך, הוחלט בכנסת לשים סוף למנהג שהתפתח בשנים האחרונות, שבהן עבדו עשרות מעובדי הכנסת במשך פגרת הבחירות בוועדת הבחירות המרכזית. ועדת הבחירות המרכזית נחשבת לגוף משפטי נפרד מהכנסת ולכן עובדים שעבדו בוועדה במקביל להעסקתם בכנסת, נהנו במשך תקופה זו ממשכורת כפולה. עתה יצטרכו עובדים אלה להחליט אם לקחת חופשה ללא תשלום מהכנסת ולעבוד בוועדת הבחירות המרכזית ולקבל ממנה את השכר ואת התנאים הנלווים, או להישאר בכנסת. בלשניקוב אומר כי גם צעד זה נועד לחסוך מאות אלפי שקלים, הודות לעובדים שיחליטו לעבוד בתקופה זו בוועדת הבחירות המרכזית ולא בכנסת.