חברת המדיה של ראובני-פרידן וישראל דיאמנט תיקרא "מרקיורי"

החברה החדשה הוקמה בעקבות הפסקת הפעילות של יונייטד ; אחת מלקוחותיו של ראובני-פרידן, יפאורה-תבורי, תרכוש בשלב זה את המדיה לקמפיין החדש שלה באמצעות מיוז, ובהמשך תתקשר כנראה עם מרקיורי

חברת המדיה החדשה של משרד הפרסום ראובני-פרידן וישראל דיאמנט תיקרא "מרקיורי" - כך נודע ל"גלובס". כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני ימים ספורים סוכם שיתוף-הפעולה בין דיאמנט לראובני-פרידן, לפיו דיאמנט ינהל את חברת המדיה החדשה. החברה אמורה הייתה להתחיל לפעול בראשון לנובמבר, עת ייכנס לתוקף פירוקה של חברת המדיה יונייטד, ובימים אלה שוקד דיאמנט על גיוס כוח אדם לחברה.

במקביל, נערכות פגישות עם לקוחות משרד הפרסום ראובני-פרידן, שרכשו אצת המדיה שלהם באמצעות יונייטד, במטרה לגרום להם לעבוד עם החברה החדשה.

עוד נודע ל"גלובס", כי יפאורה-תבורי, שאמורה הייתה לעלות בקמפיין באמצעות מרקיורי בשבוע הבא, חזרה בה בשלב זה, ואת המדיה לקמפיין המדובר תרכוש חברת המדיה מיוז. תקציב המדיה של יפאורה-תבורי התנהל בשנים האחרונות באופן הבא: את כל זמן האוויר בערוץ 10 רכשה מיוז, ורכישת זמן האוויר בערוץ 2 התחלקה ביו מדיה קום של אדלר-חומסקי, לבין יונייטד של שלמור וראובני - בהתאמה לתקציבי הקריייאטיב של יפאורה המטופלים במשרדים. על רקע ההכנות לפירוקה של יונייטד, נפגשו באחרונה נציגי כל הצדדים עם יפאורה-תבורי, אך ברור היה שמאחר ותקציבי הקריאייטיב מטופלים בראובני-פרידן ולא בשלמור-אבנון-עמיחי, לא ישארו תקציבי המדיה בחברת המדיה שאמורה שלמור להקים ביחד עם אורן יוניוב. בשלב זה לא ברור מה יקרה בהמשך בכל הקשור לתקציבי יפאורה-תבורי, אך ישנה סבירות גבוה שכשמרקיורי תתחיל לפעול באופן שוטף - יועבר התקציב אליה. עם זאת, לא מן הנמנע כי תיבחן העברת התקציבים למיוז או למדיה קום.

תקציב פרסום מכובד

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של יפאורה תבורי עמד ב-2007 על כ-11.9 מיליון דולר במחירי מחירון, מתוכם 7.3 מיליון באמצעות אדלר-חומסקי ו-4.5 מיליון דולר באמצעות ראובני-פרידן. מתחילת 2008 עמד היקף הפרסום באמצעות אדלר על 11.8 מיליון דולר, לעומת 4.5 מיליון דולר באמצעות ראובני.

כידוע, ראובני-פרידן מצויים בימים אלה בעיצומו של סכסוך מתוקשר עם בעלי המניות האחרים של יונייטד - שלמור-אבנון-עמיחי. בשלמור מתעתדים להקים בתחילת נובמבר חברת מדיה עצמאית משלהם שתנוהל ע"י מנכ"ל יונייטד לשעבר, אורן יוניוב, שאמור להפוך להיות שותף בחברה החדשה. בין התקציבים שאמורה חברה זאת לנהל נמנים כל לקוחות שלמור-אבנון-עמיחי, ביניהם: פרטנר וקבוצת שטראוס; וכן ומשרדי פרסום אחרים, כגון שטרית מדיה גרופ ו-JWT ישראל.

ראובני-פרידן פנו מצידם לחיפוש מענה הולם ללקוחותיהם, ומצאו את ישראל דיאמנט, שנחשב לשועל מדיה ותיק. עד לפני חודשים ספורים ניהל דיאמנט את חברת המדיה מיוז - המרכזת את תקציבי קבוצת פישמן. בין המהלכים עליהם הוא חתום בתחום המדיה, נמנה החיבור שבין מיוז לאופטימדיה של משרד אריאלי מקבוצת פובליסיס, וניסיון המיזוג עם חברת יונייטד - שאושר על ידי קבוצות הפרסום אך טורפד במשרד הממונה על ההגבלים העסקיים, מחשש לפגיעה בתחרות בשוק. לפני מספר חודשים נפרד דיאמנט ממיוז, והתמקד עד כה בניהול חברת שילוט החוצות חוצות זהב, שרכש לאחרונה מקבוצת פישמן.