השמש לא זרחה על סאן מיקרוסיסטמס ברבעון הראשון - והיא עברה להפסד של 1.7 מיליארד דולר

גם מכירותיה ירדו ב-7.1% ל-2.99 מיליארד דולר - ובכך הציגה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים

השמש לא זרחה על סאן מיקרוסיסטמס ברבעון הראשון - והיא עברה להפסד של 1.7 מיליארד דולר, השווה ל-2.24 דולר למניה. יצרנית השרתים והתוכנה העסקית פרסמה את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנת הכספים הפיסקאלית שהסתיים ב-28 בספטמבר לאחר נעילת המסחר.

סאן מחקה חלק ניכר משווי החברה בשל ההאטה הכלכלית וירידה ניכרת במחיר המניה. לשם השוואה, ברבעון הראשון של 2008, רשמה החברה רווח של 89 מיליון דולר, השווה ל-10 סנט למניה. כאמור, סאן ביצעה הפחתה של מוניטין (1.45 מיליארד דולר) ורשמה הוצאה של 63 מיליון דולר בגין ארגון מחדש. בניכוי עלויות אלו (כלומר, Non-GAAP), הייתה מציגה סאן הפסד בסך 9 סנט בלבד למניה.

גם מכירותיה של סאן ירדו ברבעון שחלף ב-7.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הם הסתכמו ב-2.99 מיליארד דולר. בכך, הציגה החברה תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים. אלו ציפו בממוצע להפסד רבעוני (שלא על-פי העקרונות החשבונאיים המקובלים) של 8 סנט למניה הנובע מהכנסות של 3.06 מיליארד דולר.

מייק ליהמן, סמנכ"ל הכספים, אמר כי בשל תנאי האי-ודאות של השוק, החברה לא תספק תחזית ליתרת השנה הפיסקאלית. בממוצע, מעריכים האנליסטים כי סאן תציג רווח שנתי של 16 סנט למניה ממכירות בסך 13.45 מיליארד דולר לשנת הכספים 2009 כולה.

סאן מיקרוסיסטמססאן מיקרוסיסטמס