גם השנה לא ייפתח שוק ייבוא הרכב לתחרות באמצעות ייבוא מקביל. מבדיקת "גלובס" עולה כי משרד התחבורה ומשרד האוצר לא הצליחו ליישב את המחלוקת על נוסח תקנות הייבוא המקביל עד כה. משרד התחבורה ניסה להוביל מהלך להחלת תקנות ייבוא מקביל ליברליות במיוחד, כולל ייבוא מקביל של רכב משומש, אולם משרד האוצר לא הסכימו לגישה זו שלטענתו מנוגדת להמלצות הוועדה הבין-משרדית להסרת החסמים. לפיכך התקנות יאלצו להידחות לפחות בחצי שנה נוספת עד כינון ועדות הכנסת החדשה, שאמורות לאשר אותן אם וכאשר ינוסחו. מקורות מעריכים כי גם לאחר מכן ידרשו לפחות עוד מספר חודשים לניסוחם הסופי.
סאגת הסרת החסמים משוק ייבוא הרכב נמשכת כבר מזה עשור ש ועברה עד כה עשרות שרי אוצר, שרי תחבורה ופקידים בשני המשרדים. היא אף נכללה בשתי הצעות תקציב ובמספר החלטות ממשלה אולם עד כה היא לא הניבה פירות ממשיים. השנה אמורה הייתה להיות פריצת הדרך לאחר שסוכמה טיוטה לצו פתיחת השוק לתחרות. בחודש אפריל השנה כונסה ישיבה מיוחדת של ועדת הכלכלה לדיון בנושא ובה אמר משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, כי המשרד מסיים את ניסוח התקנות, שיאפשרו את פתיחת השוק לייבוא מקביל וכי להערכתו בחודש יולי יוצגו התקנות בפני ועדת הכלכלה בכנסת. אולם כאמור עד כה לא הסתיים אפילו ניסוח התקנות.
יצויין כי זו אינה הרפורמה היחידה שטרם צלחה את סף משרד התחבורה. גם הרפורמה להסדרת שוק הליסינג טרם הושלמה וטרם הובאה לאישור הכנסת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.