אושר לקריאה שנייה ושלישית: יינתן יחס שווה בתכנון עירוני לשטחים ירוקים כמו לשטחי מסחר ותעשייה

בנוסף, מחייבת הצעת החוק את מוסדות התכנון להימנע במידת האפשר מפגיעה בערכי טבע בתכנון בנייה חדשה ; פינס: "הצעת החוק מנציחה את השינוי הערכי בחברה הישראלית"

ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (ב') לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ההופכת את שמירת השטחים הירוקים בערים לחלק בלתי נפרד מתוכניות מתאר מקומיות.

על-פי הצעת החוק של ח"כ שרה מרום-שלו, פרט להתחשבות באזורי מסחר, תעשיה, מבני ציבור, מבני דת, בטיחות הבנייה ולשמירת ערכי אדריכלות, תחויב כל תוכנית מתאר לכלול התייחסות גם לשטחים ירוקים. בנוסף, מחייבת הצעת החוק את מוסדות התכנון להימנע במידת האפשר מפגיעה בערכי טבע בתכנון בנייה חדשה.

הצעת החוק צפויה לעלות לאישור סופי במליאת הכנסת במהלך השבוע הקרוב, על מנת שהליך חקיקתה יסתיים בטרם תצא הכנסת לפגרת בחירות.

השבוע גם צפוי לעלות לאישור סופי תיקון נוסף לחוק התכנון והבנייה, במסגרתו יחויבו קבלנים לשתול עצים חלופיים במקום עצים שנכרתו לשם בנייה.

בתום הדיון אמר יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, כי הצעת החוק מנציחה את השינוי הערכי בחברה הישראלית של ימינו. "בסביבה העירונית, הטבע והצמחייה שווים בחשיבותם ובמעמדם לשטחי תעשייה, מסחר ושירותי תברואה. התיקונים שאושרו היום ימנעו מהשכונות בישראל להפוך לקוביות בטון אפורות ויבטיחו שהצבע הירוק של הדשא, העצים והצמחייה השונה יישאר חלק מהנוף העירוני".

פינס הוסיף כי לשמירת השטחים הפתוחים בתוך הערים יש ערך לבריאות התושבים הנחשפים לזיהום אוויר מכלי רכב ותעשייה.

עו"ד אלי בן ארי מעמותת אדם טבע ודין אמר כי עם אישורה של הצעת החוק, הופך השיקול של הקמת גנים, גינות ופארקים לשיקול חובה עבור מוסדות התכנון, "שייתן מענה הולם לצרכי האוכלוסייה בערים".