אליטליה מבקשת צו הקפאת הליכים בישראל; אלשיך קבעה מועד דיון בבקשה

בקשת אליטליה הוגשה על יסוד צו בית המשפט ברומא שניתן לפני כחודש כדי לאפשר לה לגבש תוכנית הבראה או הסדר נושים

חברת התעופה האיטלקית אליטליה הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים שהוגשו ויוגשו בישראל כנגדה במעמד צד אחד, שתוקפו עד ל-31.12.08. זאת, על יסוד צו בית המשפט ברומא שניתן לפני כחודש כדי לאפשר לה לגבש תוכנית הבראה או הסדר נושים.

השופטת ורדה אלשיך קבעה דיון בבקשה במעמד הצדדים ל-11 בנובמבר. היא ציינה כי יש להציע נאמן מקומי, פרקליט שאינו קשור לחברה. לדבריה, על פניו נראה כאילו מדובר באכיפת פסק חוץ - דבר שאינו אפשרי במתכונת זו.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי אליטליה פועלת מזה עשרות שנים כמוביל הלאומי של איטליה, וכי בשנים האחרונות היא נתונה בקשיים כלכליים וחובותיה תפחו לסכום עתק של כ-2.8 מיליארד אירו.

החברה מציינת כי במחצית השנייה של 2008 החריפה מאוד מצוקתה, בין היתר בשל הדיווחים בתקשורת על קשייה. לדבריה, בנסיבות אלה לא נותרה לה כל ברירה לפנות לרשויות המוסמכות באיטליה לשם קבלת הגנה משפטית בדרך של הכרזתה כחברה חדלת פירעון והקפאת הליכים. זאת, כדי להגדיל ככל האפשר את ההחזר לנושים, ליצור סיכוי של ממש להבראתה, לאפשר המשך פעילות טיסותיה ולמנוע פגיעה מיידית בעשרות אלפי נוסעים ובאלפי עובדים.

לפני כחודש נתן בית המשפט ברומא תוקף להחלטת ממשלת איטליה להכריז על החברה כחדלת פירעון ולהחיל עליה הליכי כינוס.

אליטליה מבקשת להכיר או לאכוף בישראל את צו בית המשפט האיטלקי להקפאת הליכים. לדבריה, מתן צו הקפאה בישראל יאפשר את המשך פעילותה, ומאידך אי מתן הצו עלול לפגוע בפעילות השוטפת בישראל עד כדי שיתוקה. (פש"ר 2668/08).