יובל רבין: "אני לא מוכן לחיות את העבר"

בראיון ל"פגוש העיתונות" אישר בנו של ראש הממשלה המנוח כי נפגש השבוע עם בנימין נתניהו, וכי הוא לא שולל לתמוך בו בבחירות

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

היום (שבת) שלוש עשרה שנה לאחר הירצחו של יצחק רבין, נראה כי יובל רבין, בנו, סולח ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, אותו האשימה משפחת רבין כי היה בין האחראים להסתה שהביאה לרצח.

בראיון ל"פגוש העיתונות" הערב אישר רבין כי נפגש השבוע עם בנימין נתניהו וכי הוא לא שולל לתמוך בו בבחירות. "אני לא מוכן לחיות את העבר", אמר רבין. "אני צריך לחיות את ההווה ואת העתיד".

רבין מבהיר כי הוא לא שוכח את הרצח ואת מה שהוביל אליו. "אני חי את זה יום יום שעה שעה". "אני אזרח במדינה הזאת. אני מגדל כאן ילדים, וכשאני מסתכל אני רואה שהולכים לבחירות מיותרות רק בגלל אווירה של ציד מכשפות (כלפי אולמרט), כשלא הובאה שום הוכחה שמבססת אותה".

הוא אף הסביר את האפשרות שיתמוך בנתניהו: "אני רוצה לראות מי הם המועמדים שמסוגלים להמשיך את מה שאני חושב שצריך להמשיך, גם בדרך וגם ביכולות", אמר. "המציאות השתנתה. תסתכלו מי עומד לבחירה היום. יש פה גם התבגרות וגם התכהות של התחושות. אני לא פוסל שום דבר".

רבין מאשר כי נפגש עם נתניהו, אך סירב לומר אם נתניהו התנצל בפניו על הדברים שאמר על רבין לפני הרצח. "היו יוזמות ומפגשים והדברים נאמרו באופן דיסקרטי", אמר. "היתה אמירה שאני לא אצטט, וזה שיכנע אותי במידה מסוימת. אני בספק רב אם אמי היתה אוהבת את זה".

בראיון התייחס רבין לאזהרות שנשמעו בשבועות האחרונים מפי גורמים ביטחוניים ופוליטיים, שרמזו שרצח פוליטי נוסף אפשרי. "שוליים קיצוניים תמיד יהיו", אמר רבין. "אני מוטרד מהעובדה שכרגע אין על הפרק הליך מדיני אמיתי. אם במצב רגיעה אנחנו מגיעים לתופעות כאלה, מה יקרה כשנצטרך להגיע להחלטות אמיתיות?".

גולש חדשות 2 באינטרנט, יונתן מנס ציונה, העביר שאלה לרבין: אם אביך היה חי היום, האם הוא היה הולך לקדימה או נשאר בעבודה?

"גם אני וגם המשפחה שאלנו את אבי מה מחזיק אותו בעבודה", השיב רבין. "הרי הוא אכל שם מרורים. לדעתי זו לא היתה אופציה. זה היה ביתו. הוא לא שקל ולפיכך אני מניח שלא היה שוקל להחליף בית פוליטי. הנושא הפרסונלי חשוב היום הרבה יותר. בסופו של דבר ההבדלים היום לא גדולים".