רם עימנואל: "ממשל אובמה יקדם את חבילת הסיוע הכלכלית מתוך מחשבה על יצירת מקומות עבודה"

הישראלי לשעבר שיכהן כראש הסגל בבית הלבן בממשל אובמה, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל": "ג'ון מקיין התעקש לדבר עם האמריקנים על הדברים הקטנים - ולכן נענש בבחירות"

"ג'ון מקיין התעקש לדבר עם האמריקנים על הדברים הקטנים, ולכן נענש בבחירות. אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר אנרגיה, עם בעיות גדולות בתחום הביטוח הרפואי ועם סקטור ציבורי שלא ביצע עדיין את הרפורמה הנדרשת למעבר לכלכלה גלובלית. ברק אובמה השכיל לדבר על הדברים האלה, שמעניינים את הציבור האמריקני - וזכה".

כך אומר, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", רם עמנואל, חבר קונגרס מאילינוי ובנם של ישראלים לשעבר, שמונה בשבוע שעבר להיות ראש הסגל בבית הלבן של ממשל אובמה.

לפי עימנואל, הממשל החדש יקדם, בראש ובראשונה, נושאים כטיפול רפואי בילדים וחבילת סיוע לכלכלה האמריקנית, מתוך מחשבה על יצירת מקומות עבודה ושיפור הרווחה למשפחות ממעמד הבינוני באמריקה.

"אנחנו צריכים לעשות בדיוק את הדברים שעליהם דיברנו בקמפיין של אובמה, אלה הדברים שבשמם נבחרנו", אומר עימנואל. "אני לא חושב שהאומה האמריקנית מחפשת כיום איזו תשובה אידיאולוגית, אם כבר ההיפך הוא הנכון. אזרחי ארה"ב רוצים פתרונות אמיתיים לבעיות אמיתיות. המבחן שלנו יהיה לספק פתרונות אמיתיים, לא לרצות פלגים אידיאולוגיים כאלה או אחרים".

לפי עימנואל, ששימש כעוזרו של הנשיא לשעבר ביל קלינטון, קיים דמיון רב בין שני הנשיאים הדמוקרטים קלינטון ואובמה: "לשניהם יש קשר יוצא מן הכלל עם הציבור, שניהם ניהלו קמפיין עם מסר של תקווה ושניהם עלו על רקע של אכזבה ציבורית קשה מממשלים קודמים".