ביגר: "אני לא יודע מאיפה מריל לינץ' לקחו את המסקנות שלהם"

יו"ר ומנכ"ל מכתשים אגן מגיב בצעד חריג להורדת ההמלצה של מריל היום למניה, ל"תשואת חסר"

למרות שהשבוע האחרון היה יציב (יחסית) בשווקים, סבלה מניית מכתשים אגן מנפילות של קרוב ל-20%, כשרק היום איבדה 3.1%, לאחר שבמהלך המסחר כבר איבדה המניה 7%. הירידות היום התרחשו על רקע ניתוח שלילי שקיבלה מבנק ההשקעות מריל לינץ'. אנליסט הבנק, חיים ישראל, חתך את מחיר היעד של מניית מכתשים ל-12 שקל, נמוך ב-10% ממחיר הפתיחה שלה היום, והוריד את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"תשואת חסר". הורדת ההמלצה באה על רקע חשש מירידה בביקושים למוצרי החברה, מתזרים המזומנים השלילי ובשל העלייה במלאים עליה דיווחה לאחרונה בדוחות הרבעון השלישי.

בצעד חריג הגיב היום יו"ר ומנכ"ל מכתשים אגן, אברהם ביגר, לסקירה של מריל לינץ'. "בניגוד לנאמר בעבודה של חיים ישראל, מכתשים אגן אינה הולכת על קרח דק אלא על גשר מברזל. אני לא יודע מאיפה נלקחו המסקנות. קראתי 10 עבודות שחושבות אחרות, וחלקן אף העלו את מחיר היעד למניה", אמר ביגר ל"גלובס".

עוד הוסיף, "אנו גדלים בשיעור הכי גבוה בתעשייה. החברה מאוד יציבה, ובמידה שתצטרך לגייס הון לצורכי רכישות - היא תוכל לעשות זאת".

ביגר התייחס גם לנושא המלאי של מכתשים אגן, ונזכיר כי דוחות הרבעון השלישי הצביעו על עלייה חריגה במלאי ל-976 מיליון דולר מ-887 מיליון דולר ברבעון הקודם. סוגיה זו הטרידה לא מעט אנליסטים, וביניהם גם חיים ישראל, והיום הבהיר ביגר כי "המכירות שלנו מוגנות בביטוח אשראי לקוחות, כך שעניין המלאים ייפתר בצורה מושכלת בשלושת הרבעונים הקרובים".

על רקע הירידה החדה במחיר המניה, נציין, רכש ביגר בימים האחרונים באופן אישי מניות של החברה בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל. "ההוכחה הכי טובה לאמונה שלי, היא שקניתי מניות של מכתשים אגן. אני שם את הכסף איפה שהפה שלי, ואני לא מכיר הוכחה יותר חד-משמעית מכך", אמר ביגר.

מכתשים אגן, המשתייכת לקונצרן אי.די.בי, סבלה בחודשים האחרונים מירידות חדות, ומתחילת השנה איבדה מנייתה יותר מ-60%, לשווי חברה נוכחי של 5.83 מיליארד שקל.