פולסון זונח את התוכנית לרכישת נכסים בעיתיים מהבנקים - מתמקד בשיקום הצריכה הפרטית

האוצר האמריקני החליט כי רכישת הנכסים מגובי המשכנתאות, עיקר תוכנית החילוץ, אינה אפקטיבית ; יתמקד ברכישת מניות בכורה של מוסדות פיננסיים כדי לסייע להם בהענקת אשראי לצרכנים ; המטרה: שיקום הצריכה הפרטית שנפגעה ממחנק האשראי

שר האוצר האמריקני, הנרי פולסון, התייחס היום (ד') בנאום בוושינגטון לגבי תוכנית החילוץ של הממשל האמריקני למערכת הפיננסית שעומדת בפני המשבר הפיננסי מהגדולים שידעה כלכלת ארה"ב.

פולסון בהודעה דרמטית, אמר כי הממשל זונח את התוכנית לסייע למוסדות הפיננסיים, ברכישת הנכסים "הבעייתיים" שמגובים במשכנתאות, הנכסים שהיוו את מקור המשבר הנוכחי ושהעיבו על המוסדות הפיננסיים בפעילותם השוטפת, ואף הכניסה את רובם לבעיות נזילות קשות.

רכישת הנכסים האלו היתה העיקר שבתוכנית החילוץ המדוברת בת ה-700 מיליארד דולר, שאושרה ע"י הקונגרס והסנאט האמריקני. האוצר האמריקני החליט כי שימוש יותר מושכל וחיוני לכספים, יהיה רכישת מניות בכורה במוסדות הפיננסיים, ולא את הנכסים שבבעלותם.

במקום רכישת הנכסים הבעייתים, פולסון אומר כי הממשל מעדיף להתמקד ברכישת מניות בכורה של המוסדות הפיננסיים, מתוך התקציב של ה-700 מיליארד דולר, בכדי לסייע לבנקים ולמוסדות הפיננסיים לשוב ולהעניק אשראי לצרכנים האמריקניים, מתוך מטרה לשקם את הצריכה הפרטית בארה"ב, שספגה מכה בגלל מחנק האשראי הנוכחי.

"היעדר הנזילות בסקטור מתגבר, ובהתאם עולים המחירים ומצטמצמת הצריכה הפרטית", אמר פולסון. "הצרכנים שפונים לבנקים בכדי לקבל הלוואות לרכישת מכונית, סטודנטים שמבקשים הלוואות למימון לימודיהם, ובכלל השימוש באשראי צרכני של האמריקנים קטן. ואת זאת הממשל שואף לתקן". הוסיף.

פולסון אמר כי הממשל שוקל דרכים חלופיות שיסייעו למוסדות הפיננסיים להתמודד עם העול שבנכסים מגובי המשכנתאות, ולעודד משקיעים לשוב לשוק המניות. הממשל מעריך לעת עתה כי רכישת הנכסים הבעייתיים אינה אפקטיבית, והוסרה מעל הפרק.