משרד הבריאות מרגיע: הבדיקות בסימילאק טופ-3 נמצאו תקינות

בסוף אוקטובר התקבלו במשרד הבריאות 4 תלונות על הקאות מיד לאחר צריכת המוצר ; משרד הבריאות פרסם הודעה לציבור על תחילת חקירה בעניין, אולם נמנע מהמלצה שלא להשתמש בתחליף החלב

משרד הבריאות מפזר הבוקר (ה') את הערפל סביב צריכת תחליף החלב לתינוקות מסוג סימילאק טופ-3, ומודיע רשמית כי הבדיקות האפידמיולוגית שנעשו במוצר נמצאו תקינות.

בסוף חודש אוקטובר התקבלו במשרד הבריאות 4 תלונות על הקאות מיד לאחר צריכת המוצר. משרד הבריאות פרסם הודעה לציבור על תחילת חקירה בעניין, אולם נמנע מהמלצה שלא להשתמש בתחליף החלב. לאחר פרסום ההודעה התקבלו במשרד הבריאות 63 תלונות דומות מצד הורים, ובמשרד הבריאות בדקו את כל המוצרים שנמסרו על ידי הורים אלה.

"מהחקירה האפידמיולוגית וממצאי הבדיקות עולה כי מדובר בתופעה מקרית של הקאות בילדים בשכיחות שאינה עולה על הצפוי, וכי אין כל מניעה משימוש במוצר הנ"ל", כך נמסר היום בהודעת משרד הבריאות. עוד נמסר כי "משרד הבריאות ממשיך לפקח על מוצרי מזון בכלל ומזון לתינוקות בפרט, למען שמירה על בריאות הציבור".

חברת אבוט, יצרנית סימיליאק, מסרה בתגובה: "משרד הבריאות הודיע באופן חד-משמעי כי בתום סדרת בדיקות מקיפות לא נמצאו כל חריגות בסימילאק טופ-3, וכי מדובר בהקאות שהנן תופעה מקרית בשכיחות שאינה עולה על הצפוי, ואין כל מניעה להמשיך ולצרוך סימילאק טופ-3. כל מוצרי סימילאק היו וממשיכים להיות בטוחים לשימוש. אבוט ממשיכה לדאוג לבריאותם ולרווחתם של מיליוני תינוקות ברחבי העולם, הניזונים ונהנים מסימילאק בבטחה".