ליהמן ברדרס ממשיך בניסיונות ההישרדות: יבקש גישה לנכסים לא מנוהלים של הזרוע האירופאית של הבנק

לזרוע האירופאית יש נכסים בהיקף מיליארדי דולר שלא מנוהלים, ונמצאים בסיכון לאבד מערכם ; ע"פ ההסכם, הזרוע האירופאית והאמריקנית, יזכו לגישה הדדית למשאבים ולידע המשותפים של הבנק הנאבק

בנק ההשקעות פושט הרגל, ליהמן ברדרס, הגיש מבית המשפט בקשה לקבל סיוע מהזרוע האירופאית של הבנק, שברשותה עדיין נכסים בהיקף מיליארדי דולר שלא מנוהלים, ונמצאים בסיכון לאבד מערכם.

בבקשה מבית המשפט, ליהמן ברדרס אמר כי הפעילות באירופה, העובדים, והזרועות הנוספות, הם קריטיים להישרדות הבנק, במאמציו למקסם את הערך של כלל הנכסים שברשותו.

"לליהמן יש פעילות ענפה בבריטניה, הכוללת פוזיציות והשקעות בהיקף מיליארדי דולר בנכסים", לשון המכתב לבית המשפט. החברה לא יכולה לסחור בניירות הערך ובנכסים שברשותה, מבלי שתאפשר זאת הזרוע האירופאית של הבנק, ויפה שעה אחת קודם, לפני פשיטת הרגל הסופית.

"הנכסים באירופה יושבים בעינם, ואינם מנוהלים משום שלבעלי החוב אין גישה לידע ולעובדים ולמערכות המידע של הבנק, שבעבר סייעו לפעילות השוטפת של הבנק". נכתב במסמך.

ע"פ ההסכם הנידון, שתי היישויות של הבנק, האירופאית והאמריקנית, יזכו לגישה הדדית למשאבים ולידע המשותפים ויסייעו לפעילות השוטפת של הבנק הנאבק. בליהמן אמרו כי ללא ההסכם הזה, הערך של פוזיציות ההשקעה והנכסים יירד פלאים.