40.9 מיליון כתבי אופציות של עובדי בזק השתחררו מחסימה - והמניה מרכזת את מחזור המסחר השני בגודלו בבורסה

העובדים ממשים את כתבי האופציות שברשותם למניות ומוכרים אותן בשוק באמצעות בית ההשקעות תמיר פישמן, המשמש כנאמן ; המניה יורדת ב-3.1% במחזור שצפוי להיות גבוה מהממוצע

מניית בזק מרכזת הבוקר את את היקף המסחר השני בגודלו מקרב המניות הנסחרות בבורסה בתל-אביב, וכבר כעת ניתן להבחין שהתמורה הכספית במניות בזק מהוות 44.6% מהתמורה היומית הממוצעת במניה בשלושת החודשים האחרונים. הסיבה לכך טמונה במימוש כתבי אופציות שהוחזקו בידי העובדים והיום הגיע מועד ההבשלה שלהם. הפעולות בשוק מבוצעות בידי בית ההשקעות תמיר פישמן, אשר משמש כנאמן של כתבי האופציות האמורות.

בנובמבר 2005 דיווחה חברת התקשורת על מתאר להצעת 122.7 מיליון כתבי אופציות בקירוב להמרה למניות ביחס של 1:1, מה שעמד אז בדילול מלא על 4.71% מהון המניות של בזק, בשל העברת הבעלות בבזק מידי המדינה לחברת אפ.סב.אר בבעלות חיים סבן (מחזיקה כיום ב-40.7% ממניות החברה).

האופציות ניתנו לעובדים ללא תמורה וממומשות היום (א') תמורת תוספת מימוש של 1.95 שקלים, כלומר 4.073 שקל במקור מותאם לחלוקות הדיבידנדים מנובמבר 2005 וצמוד למדד המחירים לצרכן. שער הפתיחה של מניית בזק עם פתיחת המסחר עומד על 5.3 שקלים.

על פי תנאי המתאר דאז, העובדים זכאים לקבל שליש מכמות כתבי האופציות בכל פעם לאחר המועדים ה-1 בינואר השנה, ה-14 בנובמבר (יום ו' האחרון) וה-14 בנובמבר בשנה הבאה. עובדי החברה רשאים במועד זה לשלם את תוספת המימוש, להפוך את כתבי האופציה שברשותם למניות - ולמכור את המניות בשוק.

הלחץ על המניה בבורסה הביא עד כה את שערה לרדת בשיעור מירבי של 5.5%. נכון לכתיבת הידיעה, מספר המניות שהחילפו ידיים עומד על 4.27 מיליון מניות - 10.4% מסכום המניות המירבי, בהנחה של מימוש כלל כתבי האופציות האפשריות המוחזקות בידי עובדי בזק.

[לאתר המעו"ף]

בזקבזק