ב.ס.ר החליטה בשלב זה לא להשלים את גיבוש קבוצת הרכישה לפרויקט פלורנטין - ולבטלו

ב-12 באוגוסט הודיעה החברה כי החברה מגבשת קבוצת רכישה במטרה להקים 280 יחידות דיור בפרויקט יוקרתי בשכונת פלורנטין ; עלות הפרויקט הייתה צפויה לעמוד על 360 מיליון שקל

חברת בסר פרוייקטים הודיעה היום (א') כי לאור המצב הכלכלי במשק ותנאי השוק השוררים בתקופה האחרונה, ולאחר בחינה מחדש של מחירי הקרקע ועלויות הבנייה עם נציגי הרוכשים הפוטנציאליים בקבוצה - הוחלט בשלב זה לא להשלים את הליך גיבוש כל קבוצת הרכשה במלואה ולבטלו בשלב זה.

נזכיר כי ב-12 באוגוסט הודיעה החברה כי החברה מגבשת קבוצת רכישה במטרה להקים 280 יחידות דיור בפרויקט בשכונת פלורנטין.

בכוונת ב.ס.ר היה להקים קומפלקס דירות במחירים שבין 950 אלף שקל ל-1.15 מיליון שקל בפרויקט שהיה אמור להיקרא "I FLORENTIN" ויכלול 5 בנייני מגורים בני 9 קומות ושטחי מסחר. כל החניות בפרויקט היו אמורות להיות תת-קרקעיות ותוכננה גם בניית חדר כושר.

אז גם הודיעה ב.ס.ר.: לקבוצת הרכישה נרשמו כבר יותר מ-100 איש. ובחברה העריכו אז שעלויות קבוצת הרכישה יהיו נמוכות ב-20%-30% ממחירי השוק באיזור. עלות הקמת הפרויקט של ב.ס.ר, שבבעלות נחשון קויתי וקלמן סופרין, הייתה צפויה לעמוד על 360 מיליון שקל. המתחם ממוקם מאות מטרים דרומית לנווה צדק ומערבית למושבה האמריקנית-גרמנית ביפו.

הודעתה של ב.ס.ר פרויקטים מהערב מעוררת שאלות רבות לאור העובדה שכבר עם הודעתה הראשונית ב-12 באוגוסט דיווחה על שיווק 100 מ-280 מהדירות, ולאחר שבועיים נוספים (ב-27 לאוגוסט) פורסמו במספר עיתונים דיווחים כאילו החברה שיווקה כמעט 80% מהדירות (200 מ-280 הדירות) ו-20 מ-25 מהפנטהאוזים, וצפתה כי ההרשמה תינעל תוך ימים ספורים.

קיויתי אמר אז לעיתון שפרסם את נתוני ההרשמה כי "זה מעבר לציפיות, לא האמנו שהביקושים לפרויקט בשכונת פלורנטין יהיו כה חזקים. מכל הקבוצות שארגנו עד כה ההרשמה לפרויקט הנוכחי הייתה המהירה ביותר", אמר קיוויתי. קבוצות הרכישה מתאפיינות ברישום מוקדם עם תשלום דמי קדימה, שבפרויקט זה הסתכמו ב-30 אלף שקל. כאשר לפי התחזיות של קיוויתי הייתה אמורה הרשימה להיסגר עד סוף ספטמבר, ואז היה על הקבוצה לרכוש את הקרקע מבעליה הנוכחיים לפי תנאי האופציה. אולם למרות ההצלחה לכאורה בשיווק הדירות, מתברר כי מארגנת הקבוצה וחבריה, לא מיהרו לממש את האופציה אותה הציגו כמוצלחת ואטרקטיבית, אולי בשל הפחד מפני היכולת להשלים את העסקה.