סיטיגרופ תפטר יותר מ-50 אלף עובדים - 14% מכוח האדם

בכך צפוי הבנק לקצץ ב-20% מההוצאות השוטפות ; הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב הודיע על כוונתו לצמצם בהוצאות השנתיות ב-2009 ל-50 מיליארד דולר, לעומת 62 מיליארד דולר ב-4 הרבעונים האחרונים

הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב, ע"פ שווי שוק, סיטיגרופ, מתכנן לקצץ כ-14% מכוח האדם שלו, השקולים ליותר מ-50 אלף עובדים. בכך צפוי הבנק לקצץ ב-20% מההוצאות השוטפות.

ויקראם פנדיט, מנכ"ל סיטיגרופ, כבר קיצץ 23 אלף עובדים השנה, חלקם ע"י מכירת חלק מפעילויות הבנק בניו-יורק. מצבת העובדים של סיטיגרופ נותרה, נכון לסוף ספטמבר, על 352 אלף עובדים, ופנדיט ציין כי בכוונתו לקצץ עוד עובדים, ולהישאר עם 300 בטווח הקרוב.

בקיצוץ העובדים, הבנק מתכוון לצמצם בהוצאות השנתיות לכ-50 מיליארד דולר ב-2009. בארבעת הרבעונים האחרונים ההוצאות הסתכמו ב-62 מיליארד דולר.

נזכיר כי מאז שפנדיט החליף בדצמבר את צ'אק פרינס - המנכ"ל שהתפרסם באמירתו "רקדנו כי כולם רקדו בוול סטריט" - הפך המנכ"ל החדש את קיצוץ העלויות לעדיפות העליונה שלו, והכריז על כוונה להיפטר מנכסים בהיקף 400 מיליארד דולר. אך פנדיט ניצב בכל זאת בפני ביקורת חריפה מצד המשקיעים על חוסר יכולתו ליישם מפנה עסקי ברור.