עמוס שפירא: "המטרה שלי היא להפוך את סלקום למותג שווה-ערך לערוץ 2"

בכנס המדיה של סלקום שנערך היום אמר ג'ון שמלצר מפוקס: "המפרסמים כבר לא יכולים להתעלם מהמדיה הסלולרית כי היא צברה מסה קריטית"

"המטרה שלי היא להפוך את סלקום למותג תוכן שווה-ערך לערוץ 2, ערוץ 10 או גלי צה"ל", כך אומר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום , במסגרת כנס המדיה של החברה שנפתח הבוקר (ב') בתל-אביב. בכנס משתתפים 1,300 בכירים מהארץ ומהעולם.

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, הציג סקר שביצעה החברה לגבי חוויית השימוש של צעירים במכשירים סלולריים ובמחשבים בחיי יום.

לדברי כהן, ממצאי הסקר מראים כי הצעירים היום הופכים להיות מחוברים בכל זמן ובכל דרך והסלולר הופך להיות אמצעי התקשורת הדומיננטי בחיים שלהם. בנוסף, ציין כהן כי הם מסוגלים לטפל בהרבה משימות במקביל, שלא כמו בעבר. יכולת הסריקה של מידע הולכת ומתגברת והדבר משנה את דפוסי התקשורת.

ללמוד ממייספייס

ג'ון שמלצר, סגן נשיא בפוקס, אמר שהצעד החשוב ביותר שפוקס נקטה באתרים שלה, דוגמת מייספייס, הוא היכולת שלה ללמוד ולאסוף דרכם מידע ממוקד על דפוסי הצריכה וההתנהגות של הגולשים, כך שהיא יכולה להיעזר בו לטובת המפרסמים שלה.

שמלצר הוסיף, שהנתונים אודות הלקוחות הופכים להיות בעלי חשיבות עצומה כאשר כבר ברור שכמות הלקוחות שמצטרפת לשירותי האינטרנט הסלולרי בארה"ב הגיעה לשלב המסה הקריטית ואמצעי הפרסום לא יכולים להתעלם ממנה. לדבריו, כל אתרי פוקס מותאמים גם לאניטרנט הסלולרי.

בהתייחסו למשבר הכלכלי בימים אלה אמר שמלצר שנוצר לחץ של מפרסמים שרוצים להשיג מקסימום תמורת המחיר ולוחצים לקבל מידע יותר מפולח על פרופיל הגולשים, משימה שהופכת להיות קריטית לבעלי הפלטפורמות וזו הסיבה שפוקס רכשה חברה שמתמחה בדברים האלה.

"ערכו של הנייד יצוף"

שפירא אמר ל"גלובס": "יש לנו אחריות לקדם את כל נושא המדיה הסלולרית וליצור שיתופי פעולה עם גופים אחרים שיביאו לידי ביטוי את היכולות של המכשיר הסלולר כאמצעי מדיה בעל יתרונות מובהקים".

לדברי שפירא, היתרונות של מכשיר הטלפון הנייד כמכשיר מדיה כמו רדיו, עיתון או אינטרנט, הם ברורים, "שעכשיו זה רק עניין של זמן עד שערכו יצוף. השאלה היא לא 'אם' אלא 'מתי' הוא יהפוך לאמצעי מדיה מרכזי. אין לי ספק שהמכשיר יהיה מכשיר מדיה הרבה יותר מרכזי לאור היתרונות שלו".

שפירא הדגיש כי החברות הסלולריות עדיין בתחילת המהפכה. "הלקוחות יגידו שהמכשיר הוא בעיקר טלפון ואולי אמצעי לשמיעת מוזיקה. אבל כמכשיר אינפוטיימנט (מידע ובידור) אנחנו עדיין לא שם. וזה בגלל סיבות רבות אבל בעיקר בגלל המערכת האקולוגית. כל המערכת ביחד טרם התגבשה לכדי יצירת מוצר מרכזי", אמר.

"זה טוב לכולם"

שפירא הדגיש כי מטרתו אינה לחנך את השוק אלא ליצור מחויבות ורצון ויכולת כדי שהתחום יתפתח, להוביל את השוק ואת השינוי אצל יצרני התוכן, ואת הסינרגיה בין הספקים השונים.

"היום ברור שהתכנים שמצליחים בסלולר הם אלו שיודעים לנצל את היתרון של המכשיר הנייד. אנחנו לא מהווים איום על הטלוויזיה, איתה יש לנו סינרגיה וגם לא על העיתונות. גם אין לנו תחרות בעניין הזה עם המתחרים שלנו או עם בזק, כי זה המקרה שבו מה שיעשו כולם יהיה טוב לכולם".