עלייה של 40% ברייטינג של ליגת העל בכדורגל מאז המעבר ליום שני

הרייטינג הממוצע עלה מ-10.7% ל-15.1% ; המשמעות: עוד 68 אלף משקי בית צופים מדי שבוע בליגת העל ; המשחק בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים הביא לערוץ 10 רייטינג ממוצע של 15.8%

ההחלטה להעביר את המשחק המרכזי בליגת העל מיום ראשון לשני מתבררת בינתיים, לפחות מבחינת נתוני צפייה טלוויזיוניים, כטובה. הניצחון של בית"ר ירושלים אתמול (ב') בקופסא על מכבי נתניה הביא לערוץ 10 רייטינג ממוצע של 15.8% בקרב משקי בית יהודיים.

הרייטינג הממוצע שהשיג המשחק המרכזי ביום שני בחודש האחרון עומד על 15.17%, עלייה של 40% בנתוני הצפייה לעומת המשחקים ששודרו בימי ראשון שהשיגו רייטינג ממוצע של 10.78%. כהשוואה, במחזורים ששודרו ביום ראשון (מחזורים 1-6) צפו בממוצע 167 אלף משקי בית בכל משחק, ומאז המעבר (מחזורים 7-10) צופים בליגת העל בממוצע 235 אלף משקי בית.

עם זאת, ההסבר העיקרי לתופעה הוא לאו דווקא העניין והאיכות של ליגת העל, אלא העובדה שהליגה לא נאלצת להתמודד בחודש האחרון מול "האח הגדול" שמשודרת ביום ראשון.

אגב, ערוץ 10 נהנה פעמיים מהמעבר ליום שני - על פי ההסכם בין מועצת ההימורים לערוץ 10, עבור כל משחק שיוזז מיום ראשון לשני מקבל הערוץ פיצוי בגובה 145 אלף שקל.

לעלייה ברייטינג תהייה משמעות גדולה בתקופה הקרובה, מאחר וההתאחדות לכדורגל מסיימת בתום העונה את החוזה התלת-שנתי עם ערוץ 10 על שידור המשחק המרכזי וכבר מתחילה לעניין את גופי השידור לגבי המכרז החדש. נתוני צפייה גבוהים ישחקו לידיה של ההתאחדות כשתתחיל את הליך התמחור עם גופי השידור.