ציפי לבני על התנגדות המפלגות לאישור תוכנית החירום: "מכעיס שיש גורמים שמנסים לעשות הון פוליטי על גב הציבור"

יו"ר קדימה ושרת החוץ: "התנגדות ש"ס והעבודה לתוכנית החירום להאצת המשק מלמדת מדוע אסור להצביע למפלגות סקטוריאליות" ; אלי ישי: "אני רוצה שהאזרח הנמצא כעת בקשיים יחוש את הסיוע היום ולא בעוד שנה"

יו"ר קדימה ושרת החוץ, ציפי לבני, תקפה היום את ש"ס והעבודה וטענה כי התנגדותן לאישור התוכנית הכלכלית שגובשה באוצר נובעת ממניעים פוליטיים. "מכעיס לראות שיש גורמים פוליטיים שמנסים לעשות הון פוליטי על גב הציבור. התנגדות ש"ס והעבודה לתוכנית החירום להאצת המשק מלמדת מדוע אסור להצביע למפלגות סקטוריאליות", אמרה לבני.

שרת החוץ הוסיפה כי ההתנגדות לתוכנית תמנע השקעות במיליארדי שקלים ותמיכה בעסקים כפי שמתוכנן. "התוכנית חיונית להתמודדות עם המשבר הריאלי ועם מיתון אפשרי וזאת ללא קשר לשאלת הצורך במתן מענה ממשלתי לעניין הפיננסי ולחסכונות".

לבני אמרה כי היא מצפה "מכלל ההנהגה הפוליטית בישראל, למרות תקופת הבחירות, להתעלות מעל שיקולי בחירות ולעשות מה שטוב למדינה ולא מה שטוב למפלגה".

אלא שבש"ס הכחישו היום את הפרסומים כאילו המפלגה מתנגדת לתוכנית הכלכלית באופן גורף. יו"ר ש"ס ושר התמ"ת, אלי ישי, אמר היום כי "נתמוך בתוכנית לאחר שיעשו בה תיקונים נדרשים בתחום קרן ההלוואות וסיוע לעסקים קטנים ובהיקף ההשקעה בתעסוקה. אני רוצה שהאזרח הנמצא כעת בקשיים יחוש את הסיוע היום ולא בעוד שנה".

מש" נמסר כי המפלגה "מברכת על כל ניסיון חברתי כלכלי שמטרתו סיוע לאלפי עובדים שאיבדו את מקום עבודתם וחבל שי שמי שמבקש לצבוע מצוקה כואבת של אלפים בצבעים פוליטיים ולא מבין שאלפי עובדים הם בסקטור של מצוקה ולדאוג לעשות טוב לאזרחים ולמדינה זה לא סיסמה אלא מהות".