בנק אוף אמריקה במצב רוח להשקעות: יכפיל את אחזקתו בבנק הבנייה הסיני

UBS מבטל בונוסים * תונהג שיטת תגמול שקופה יותר, המותנית בביצועים

בנק אוף אמריקה, המוביל בארה"ב במונחי שווי שוק, ישלם כמעט 7 מיליארד דולר כדי להכפיל את אחזקתו בבנק הבנייה הסיני, שלושה שבועות בלבד לאחר שהבנק קיבל מהממשל סיוע בסך 15 מיליארד דולר. דובר הבנק אמר אתמול (ב') כי בנק אוף אמריקה אינו מממן את הרכישה בכספים שקיבל מתוכנית הסיוע של הממשל.

בנק אוף אמריקה יגדיל את אחזקתו בת שלוש השנים בבנק הסיני מ-10.8% ל-19.13% באמצעות רכישת מניות מממשלת סין. לפני כן, צנחה מניית בנק הבנייה ב-5.4% במסחר בהונג קונג. בנק אוף אמריקה ישלם 32% פחות ממחיר הסגירה של המניה אתמול. מניית הבנק הסיני צנחה ב-45% בששת החודשים האחרונים.

"אנשים צריכים לשמוח על כך שבנק אוף אמריקה חושב על האופציות שלו בטווח הארוך, ולא רק מתבצר מאחורי בריקדות בטווח קצר", אמר דניאל רוזן, מנהל בחברת רודיום גרופ מניו יורק, שמייעצת לחברות על השקעות בחו"ל.

"הרכישה הזו מתרחשת זמן קצר אחרי קבלת הכספים מהממשל, הזרמה שנועדה לעודד הלוואות במשק האמריקני, או לאפשר לבנקים החזקים לרכוש בנקים חלשים יותר", אמר חיימה פיטרס, אנליסט במורנינגסטאר משיקגו, "ואף אחד משני הדברים הללו לא קורה".

מערכת תגמולים

הבנק הגדול באירופה, UBS השוויצרי, ביטל אתמול (ב') את הבונוסים לבכירים, והודיע כי ישיק מערכת תגמולים שקופה יותר במסגרת השינויים שהוא מבצע בתגובה למשבר האשראי.

UBS הודיע כי השנה לא יוענקו בונוסים ליו"ר פטר קורר, למנכ"ל מרסל רוהנר, ולחברים אחרים במועצת המנהלים. בשיטה החדשה, יקבל היו"ר משכורת קבועה בלבד. השנה הסתכמה המשכורת הזו ב-2 מיליון פרנק שווייצרי (1.68 מיליון דולר).

החל מ-2009, ייחסמו הבונוסים של בכירי הבנק לשלוש שנים לפחות, במקום התשלום המיידי שהיה נהוג עד כה, והבכירים יקבלו חבילות תגמולים משתנות, במידה שתוצאות הבנק יצדיקו זאת.

בפגישת חירום של בעלי המניות, שתיערך ב-27 בנובמבר, יקבלו בעלי המניות של UBS הסבר על שיטת התגמולים החדשה, ואף יתבקשו לאשר את חבילת הסיוע הממשלתית, שתאפשר ל-UBS להיפטר ממרבית נכסיו הבלתי נזילים, ולקבל הזרמה של 6 מיליארד פר"ש מהממשלה. *