הוארך צו הקפאת ההליכים נגד חברת הליסינג דורנט; נדחתה בקשת בנק הפועלים לבטלו

השופטת אלשיך האריכה את תוקף הצו עד ל-24 בדצמבר ; ביהמ"ש הקפיא את ההליכים נגד דורנט בתחילת נובמבר בגין חובות של כ-365 מיליון שקל ; בנק הפועלים נושה בדורנט בכ-95 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ה') את בקשת בנק הפועלים לביטול צו הקפאת ההליכים נגד חברת הליסינג דורנט והאריך את תוקפו של הצו עד ל-24 בדצמבר. בנק הפועלים נושה בדורנט בכ-95 מיליון שקל.

בית המשפט הקפיא את ההליכים נגד דורנט בתחילת החודש בגין חובות של כ-365 מיליון שקל. החברה טענה כי אינה חדלת פירעון, משום שסך נכסיה הוא כ-424 מיליון שקל - יותר מגובה החוב. השופטת ורדה אלשיך מינתה את רו"ח חיים קמיל ממשרד שלמה נס לנאמן בתקופת ההקפאה, שיגבש הסדר נושים ויחפש משקיע או רוכש לחברה.

בהחלטתה לדחות את בקשת בנק הפועלים, ציינה אלשיך כי היא לא השתכנעה שיש חשש ממשי לפגיעה בהגנה ההולמת של הנושים המובטחים וכי צו הקפאת ההליכים עומד בתוקפו בסך הכל כשבועיים ימים, הנאמן טרם הגיש דו"ח וקשה לכן לבדוק את כל הטענות שהעלה הבנק.

אלשיך ציינה כי היא אינה יכולה לשלול את האמירה לפיה יתכן ומדובר ב"פירוק דה-לוקס" אולם יחד עם זאת היא איננה יורדת לסוף דעתו של הבנק לגבי הבהילות שבמינוי כונס נכסים ויתר על כן עמדתו של הבנק מתערערת לנוכח ההסכמה כמעט מקיר אל קיר של הנושים ובניהם הנושים המובטחים להסכים ולתת הזדמנות לדורנט להשתקם ו/או למצוא משקיע שימשיך את חייה של החברה.

מחפשים משקיע

עוד ציינה השופטת כי גם בנק הפועלים איננו בדעה שיש לחסל את החברה והוא בדעה כי יש לתת אוויר לנשימה לחברה אלא שהוא סבור שאת אותו חמצן אפשר לתת לחברה בכינוס נכסים ולא בהקפאת הליכים ובנקודה זו היא איננה מסכימה עם הבנק ואינה רואה איתו עין בעין את הדברים.

לדעתה של השופטת הליך של הקפאת ההליכים הוא ההליך הנכון להזרים חמצן לחברה ולא הליך של כינוס נכסים. השופטת חייבה את הנאמן להגיש דו"ח הכולל התייחסות לסוגיה של תרומת הבעלים בנימוק כי אם אלה מבקשים הקפאת הליכים הם אלו שצריכים לתת את הדלק לשנע את ההליך ובמקרה הנדון מדובר בחברת ליסינג והמונח "לתת דלק" הינו בעל משמעות כפולה.

לדברי אלשיך, מוטב שתרומת הבעלים תהיה משמעותית. אלשיך ביקשה מהנאמן להתייחס בדו"ח לנושא מציאת המשקיע לדורנט. בעניין זה ציין בא-כוח הנאמן במהלך הדיון כי כמות המתעניינים בתיק זה חורגת מכמות רגילה ושלב בחינת רצון המשקיעים הינו מתקדם, וכי יש לקיים מכרז בין הגורמים ובכללם מענף הליסינג שמעוניינים להציע הצעות בפועל.

בסוגיה זו התירה השופטת לנאמן לפרסם מודעה ביחס להזמנה להציע הצעות ברכישה ו/או השקעה בחברה. (פש"ר 2697/08).