בוש: "ביחד, נתמקד בשלושה גורמים שיביאו לצמיחה - כלכלת שוק חופשי, מסחר בינלאומי חופשי ואנשים חופשיים"

נשיא ארה"ב היוצא מתארח בפסגה כלכלית של אסיה-פסיפיק בפרו ; יקרא לאמץ את מסקנות פסגת ה-G20 ; "בזמן שאנו מחזירים את הביטחון לשווקים בטווח הקצר, עלינו גם לפעול להשגת צמיחה בטווח הארוך"

נשיא ארה"ב היוצא, ג'ורג' בוש, במה שככל הנראה יהיה מסעו האחרון מעבר לגבולות ארה"ב כנשיא, מתארח בסוף השבוע בפסגה הכלכלית של אסיה-פסיפיק (APEC), בלימה שבפרו.

בוש, שלדבריו "נתקף בנוסטלגיה על רקע סיום כהונתו", יקרא למנהיגים הנוכחים, שלא היו שותפים לישיבת הפסגה של ה-G20 שהתקיימה בשבוע שעבר בוושינגטון, להצטרף ולאמץ את מסקנות פסגת ה-G20 במלחמה הגלובלית במשבר הפיננסי הנוכחי.

מטרתו של הנשיא היוצא של ארה"ב, בפסגה בת היומיים בפרו, היא לגייס תמיכה נוספת של ממשלות ומדינות באסיה ובשאר העולם, שתסייע בהתמודדות עם המשבר הפיננסי הנוכחי, בייחוד במה שנוגע לצמצום המחסומים במסחר הבינלאומי ולשאר העקרונות של קפיטליזם ושוק חופשי, תוך כדי יישום רפורמות במגזר הפיננסי של כל מדינה.

"בזמן שאנו מחזירים את הביטחון לשווקים הפיננסיים בטווח הקצר, עלינו גם לפעול להשגת צמיחה עתידית בטווח הארוך", אמר בוש בתוכנית רדיו שבועית. "ביחד, המדינות צריכות למקד את המאמצים בשלושה גורמים שיביאו לצמיחה: כלכלת שוק חופשי, מסחר בינלאומי חופשי, ואנשים חופשיים".

בוש ינסה להרחיב את הקונצנזוס העולמי ולשכנע עשרות מנהיגים שלא נמנו על מנהיגי ה-G20, לאמץ את מה שכונה כ"הצהרת וושינגטון", בפסגה בשבוע שעבר, ולבנות מסגרת שתעודד את המגזר הפיננסי סביב הגלובוס, כצעדי מניעה לחזרתו של משבר כמו זה הנוכחי.