רוצים להשתתף בניסוי?

באופ"א בוחנים ברצינות: קוונים שיעמדו מאחורי השערים ויעזרו לשופטים עם מצבים בעייתים בתוך הרחבות ; העניין נוסה בהצלחה במשחק נוער בין קפריסין לצ'כיה בשבת

ביום שבת ביצעה אופ"א ניסוי במשחק נוער בקפריסין בין הנבחרת המקומית לנבחרת צ'כיה. המשחק הסתיים בתוצאה של 1-1, אבל הדבר המעניין יותר הוא שנוספו שני קוונים למשחק, ובסך הכל שפטו את המשחק שישה שופטים, אם מחשיבים את הקוונים, השופט והשופט הרביעי.

באופ"א מנסים לבדוק האם קוון נוסף, שעיקר תפקידו יהיה להתמקד ברחבות, יוכל להפחית את טעויות השיפוט ולעזור לשופט המרכזי לאתר התחזויות, עבירות ואירועים שונים.

"הרחבות הן האזור שבו רוב המהלכים הבעייתים קורים", אמר ל"רויטרס" יו דאלאס, חבר בוועד השופטים של אופ"א. מה שאנחנו בעצם עושים זה לייסד מצלמה אנושית מאחורי השערים". דאלאס הוסיף שתוצאות הניסוי מעודדות. "זה עדיין מאד מוקדם, אנחנו עדיין בודקים מהי הדרך הכי טובה של הקוון הנוסף לתקשר עם השופט, אבל בסך הכל אנחנו מאד מרוצים מהתוספת הזאת".

גם אם השינוי ייכנס לתוקף, זה עשוי לקחת זמן רב, כיוון ששינוי בחוקת הכדורגל דורש אישור של התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א. אופ"א תעביר לה את ממצאיה הראשונים בנוגע לעניין בחודש פברואר.