הפלסטינים מתנתקים מישראל: יבצעו שיחות לחו"ל ללא החברות המקומיות

משרד התקשורת החליט לוותר על השליטה על דרך הוצאת תנועת השיחות הבינלאומיות מהרשות הפלסטינית לחו"ל ; חברות השיחות הבינלאומיות הישראליות יפסידו לא מעט בשורת ההכנסות כתוצאה ממהלך זה

משרד התקשורת קיבל החלטה עקרונית לוותר על השליטה על דרך הוצאת תנועת השיחות הבינלאומיות מהרשות הפלשתינית לחו"ל. המשמעות היא שהמשרד יאפשר לחברות התקשורת הפלשתינאיות להתחבר בצורה עצמאית לקווי תקשורת ללא צורך לעבור יותר דרך חברות השיחות הבינלאומיות הישראליות.

מדובר בהחלטה משמעותית מכיוון שישראל מאפשרת לרשות הפלשתינית ולחברות התקשורת שלה את האפשרות לנהל מערכת תקשורת בינלאומית עצמאית. יתרה מזאת, חברות השיחות הבינלאומיות הישראליות יפסידו לא מעט בשורת ההכנסות כתוצאה ממהלך זה אך היקף הפגיעה עדיין לא ברור לגמרי.

נכון להיום, מפריד משרד התקשורת בין שיחות קוליות להעברת נתונים בכל הקשור לדרך מעבר התמסורת הבינלאומית. כך, מאפשר המשרד לחברה בעלת רישיון לאספקת שירותי אינטרנט להתחבר ישירות לנאוטילוס (כבל תת-ימי המחבר את ישראל לעולם) ולרכוש דרכו תמסורת. אך חברה שרוצה להעביר שיחות לחו"ל מחויבת לעבור דרך חברות השיחות הבינלאומיות.

כעת, משרד התקשורת "מחריג" את הרשות הפלשתינית ואת חברות התקשורת שלה ומאפשר להן להתחבר ישירות לחו"ל שלא דרך המפעילים הבינלאומיים. אפשרות זו תתבצע דרך מיזם חדש שמקימה חברת סטורם תקשורת, שבבבעלות אבי טייטלמן ואבי אלקלעי, עליו דווח בשבוע שעבר ב"גלובס".

סטורם קיבלה היתר לחבר את הרשות הפלשתינית לירדן באמצעות רשת סיבים אופטיים, בין היתר, באמצעותה של חברת פרטנר. ייתכן ולא מן הנמנע כי גם המפעילים הבינלאומיים הישראלים יוכלו להתחבר לכבל המחבר לירדן ומשם לצאת לעולם אם המחירים שיוצעו דרכו יהיו תחרותיים לכבל נאוטילוס. משרד התקשורת יצטרך לבחון גם סוגיה זו כחלק מהמיזם החדש.