"וול סטריט ג'ורנל": פולסון יודיע על תוכנית חילוץ לאשראי הצרכני - שתגדיל הנגישות להלוואות לסטודנטים ולרכישת רכב

התוכנית אמורה גם להגדיל את הנגישות לכרטיסי אשראי ; משרד האוצר יפריש לתוכנית החדשה בין 25 ל-100 מיליארד דולר מתוך חבילת החילוץ של 700 מיליארד דולר

הנרי פולסון, שר האוצר היוצא של ארה"ב, צפוי להכריז עוד היום על הקמת תוכנית חילוץ לשוק האשראי הצרכני שתגדיל את הנגישות לכרטיסי אשראי, הלוואות של סטודנטים והלוואות לרכישת רכבים. כך מדווח עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל".

משרד האוצר יפריש לתוכנית החדשה בין 25 ל-100 מיליארד דולר מתוך חבילת החילוץ של 700 מיליארד דולר, עליה הכריז הממשל האמריקני.

על הפדרל ריזרב הוטל ליישם את תוכנית החילוץ שצפויה לספק הלוואות למשקיעים המעוניינים לרכוש אג"ח המגובות בכרטיסי אשראי, הלוואות של סטודנטים והלוואות לרכישת רכבים.

נזכיר כי אתמול (ב') הציג ברק אובמה, הנשיא הנבחר של ארה"ב, את הצוות הכלכלי שילווה אותו. בראש הצוות יעמוד שר האוצר, טימותי גייטנר, לורנס סאמרס ימלא את תפקיד יו"ר המועצה הכלכלית הלאומית וכריסטינה רומר תעמוד בראש הועדה הכלכלית המייעצת. במסיבת עתונאים בשיקאגו, התחייב הנשיא הנבחר לכבד את התחייבויות ממשל בוש לחילוץ השווקים הפיננסיים. וקרא לקונגרס החדש להעביר חבילת תמריצים חדשה "באופן מיידי". בהתייחסו לשוק העבודה האמריקני אמר אובמה: "רוב המומחים מאמינים שנאבד מיליוני מקומות עבודה", "ידרשו קרבנות".

עוד לפני אישורו הרשמי של הצוות הכלכלי של אובמה נודע כי בכוונתו להכין תוכנית חילוץ נוספת למשק האמריקני בהיקף של 500 מיליארד דולר, הכוונה היא שתוכנית זו תאושר ע"י הדמוקרטים בקונגרס ומיד עם כניסתו לתפקיד יחתום עלייה הנשיא החדש.