גילאון חושפת עוד ירידת ערך בתיק הנוסטרו בסך של 16 מיליון שקל; מתחילת השנה הפסידה 48 מ' ש'

ההפסד צורם לאור העובדה שהונה העצמי עמד בסוף יוני על 34 מיליון שקל בלבד ; ההפחתה נובעת בעיקר מירידת שווי של מניות ואג"ח קונצרני ; מנגד הודיעה החברה על רווחי הון בסך כ-6.3 מ' ש', כתוצאה מרכישה עצמית של אגרות חוב של החברה ומחיקתן

חברת גילאון ממשיכה להודיע על ירידה בערכו של תיק הנוסטרו של החברה. היום הודיעה החברה לבורסה כי מאז ה-27 באוקטובר (אז פרסמה את הדווח האחרון נושא) ועד ה-24 בנובמבר (בתום יום המסחר) כי נגרמה ירידת ערך של כ-16 מיליון שקל בתיק הנוסטרו של החברה, הנובעת בעיקרה מירידת שווי של מניות ואג"ח קונצרני המוחזקים בתיק הנוסטרו.

מנגד הודיעה החברה כי היא צפויה לזקוף בדו"ח הכספי לשנת 2008 רווחי הון בסך כולל של כ-6.3 מיליון שקל, כתוצאה מרכישה עצמית, בתקופה הנ"ל, של אגרות חוב של החברה ומחיקתן, באופן שרווחי הון אלו (וכן כאלו שינבעו מהמשך רכישת עצמית של אג"ח, ככל שתיהיה כזו) יקוזזו מול הפסדים מני"ע.

לפני כשלושה שבועות גילאון דיווחה כי "מתחילת הרבעון ועד למועד דו"ח מיידי זה, נגרמה ירידת ערך של כ-12 מיליון שקל בתיק הנוסטרו של החברה, הנובעת בעיקרה מירידת שווי של מניות ואג"ח קונצרני המוחזקים בתיק הנוסטרו".

בצירוף ההפסד הצפוי, גילאון הפסידה מתחילת השנה כ-48 מיליון שקל, הפסד צורם לאור העובדה שהונה העצמי עמד בסוף יוני על 34 מיליון שקל בלבד. להפסדי הנוסטרו גרמו בעיקר מניות דסק"ש ו-וריפון. מניית דיסקונט השקעות צנחה מתחילת השנה ב-66%, ומניית וריפון רשמה בתקופה זו ירידה של 68%.

גילאון השקעות הייתה עד לאחרונה בשליטתו של ארקדי גאידמק. בתחילת ספטמבר גאידמק שיעבד מחצית ממניות החברה לטובת האחים ויליגר, כנגד הלוואה בסך 76 מיליון שקל שנתנו לו. בסוף ספטמבר מימשו האחים ויליגר את האופציה שהייתה נתונה להם, והפכו לבעלי השליטה בגילאון. לא עבר זמן רב, והבעלות עברה שוב - בתחילת החודש מכרו האחים ויליגר את אחזקותיהם בחברה לירון ייני, תמורת 7.2 מיליון שקל.