בפעם הראשונה - הבונדסליגה עוקפת את הפרמיירליג בהיקף חסויות החולצה

מחקר חדש של Sport+Markt מצא: הקבוצות בליגת הכדורגל הגרמנית יקבלו העונה 102.8 מיליון אירו מהספונסריות, לעומת האנגליות שיסתפקו ב-85.3 מיליון אירו ; אחת הסיבות - היחלשות הליש"ט לעומת האירו

בפעם הראשונה בהיסטוריה, קבוצות הבונדסליגה הגרמנית חולפות על פני קבוצות הפרמיירליג בהכנסות אותן הן מקבלות מספונסריות חולצה. כך עולה ממחקר חדש שמפרסמת היום (ג') חברת Sport+Markt, שבדק את שווי החסויות בחמש הליגות המובילות באירופה. אחד ההסברים העיקריים לעניין הוא ההיחלשות של הליש"ט לעומת האירו.

18 הקבוצות בבונדסליגה מכניסות העונה 102.8 מיליון אירו מחסויות חולצה, כאשר בראש נמצאת האלופה באיירן מינכן (כ-20 מיליון אירו מחברת התקשורת T-Mobile). אלו נתונים עדיפים על אלו של הפרמיירליג, שם 17 קבוצות מתוך 20 מכניסות 85.3 מיליון אירו (מנצ'סטר יונייטד עם החוזה היקר ביותר - קרוב ל-18 מיליון אירו מחברת הביטוח AIG). הסרייה A האיטלקית מדורגת שלישית, עם הכנסות שמסתכמות ב-70.3 מיליון אירו.

זוהי למעשה הפעם הראשונה בעשור הנוכחי שבה נרשמה ירידה בערך חסויות החולצה של קבוצות הכדורגל בליגות הבכירות של אירופה. אשתקד קיבלו הקבוצות כ-405.3 מיליון אירו, ואילו העונה הסכום יעמוד על 393.2 מיליון אירו.