אל-על פירסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השלישי ובו דיווחה על עלייה של כ-7% בהכנסות שהסתכמו ב-607 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה ברווח של 25% שהסתכם ברבעון ב-30.4 מיליון דולר.
בחברה הסבירו את העליה בהכנסות בגידול בהכנסות מנוסעים כתוצאה מגידול בהכנסה הממוצעת לנוסע לק"מ. את הירידה ברווח הסבירו בחברה בעלייה בהוצאות על דלק סילוני שעלו בכ-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסכתמו ב-214.7 מיליון דולר. הוצאות הדלק היוו ברבעון הנוכחי 35.4% מכלל הוצאות החברה לעומת 27.1% ברבעון המקביל.
החברה רשמה בתקופת הרבעון רווח הון חד פעמי של 5.4 מיליון דולר בגין מכירת מטוס בואינג 767 שהיה ברשותה.
החברה רשמה קיטון של 24% בהוצאות המימון שהסתכמו ברבעון ב-12 מיליון דולר. הקיטון נובע על פי החברה מירידה בשיעור ריבית הליבור ומקיטון בהוצאות הפרשי שער שנבעו מהתחזקות הדולר מול השקל והאירו.
חיים רומנו, מנכ"ל אל-על אמר בשיחה ל"גלובס" כי יש לבחון את תוצאות החברה מול חברות תעופה אחרות. הצלחנו להגיע לעלייה של 7% בהכנסות ולרווח לפני מס של כ-40 מיליון דולר למרות העלייה החדה במחירי הדלק הסילוני. החברה נמצאת בתהליך התייעלות שמוכיח את עצמו, החברה חזרה למצבת עובדים כפי שהיתה ב-2005".
רומנו סיכם את תוצאות הרבעון ואמר כי "הגלים אומנם גבוהים אך אין לספינה סיכוי לטבוע. הצעדים שלנו ברבעון הנוכחי שכללו צמצום קווים, ביניהם הקו למיאמי ואופטימזציה של החברה סייעו לנו לצלוח את הרבעון הנוכחי שמלבד ההוצאות על דלק נפגענו בו גם מהירידה של הדולר שהגדילה את הוצאות השכר של החברה ב-11 מיליון דולר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.