טלדור מציגה צמיחה של 13% במכירות ברבעון אולם מזהירה מ-2009

בלי כל קשר למשבר, ואולי בגללו, שווי החברה כיום עומד על כ-44 מיליון שקל בלבד, ירידה של כ-55% מאז תחילת השנה

חברת טלדור דיווחה על תוצאותיה ברבעון השלישי של השנה. למרות שהתוצאות העידו על צמיחה ללא זכר למשבר כלכלי, החברה מציינת בדוח הדירקטוריון כי עיכוב בקבלת החלטות אצל לקוחות לגבי כניסה לפרויקטים חדשים פגע בגידול בתוצאות, רמז ראשון אולי למה שצפוי בשנה הקרובה. בחברה מפרטים בדוח כי עקב המשבר "קיימת אי וודאות וחשש להאטה בפעילות החברה בשנת העסקים הקרובה". בלי כל קשר למשבר, ואולי בגללו, שווי החברה כיום עומד על כ-44 מיליון שקל בלבד, ירידה של כ-55% מאז תחילת השנה.

טלדור דיווחה על גידול של 13% במכירות לעומת הרבעון המקביל ב-2007 לכ-170 מיליון שקל ובדומה להיקף המכירות ברבעון השני של השנה. בחברה מציינים כי כמחצית מהצמיחה הרבעונית נבעה מגידול אורגני וכמחצית מרכישות של חברות (שילוב). טלדור השיגה את עיקר הצמיחה במגזר המערכות בו פועלת החברה בתחום התוכנה והציגה בו גידול של כ-16% לעומת אשתקד. בחברה מדווחים על גידול חד באשראי ללקוחות מה שפגע ביתרת המזומן של החברה והעמיד אותו על כ-48 מיליון שקל.

החברה מוסיפה כי פרויקט ERP מרכזי במגזר הציבורי מוכר כעת כהפסד בחברה ופגע ברווח הגולמי. המדובר בפרויקט שמבצעת החברה לאחרונה במשרד התחבורה ועלה לאוויר בתוך הרבעון הרביעי. החברה מציינת כי היא מנהלת מו"מ לגבי התמורה שתקבל החברה. הרווחיות התפעולית של החברה עמדה על כ-3.3% מהמכירות והסתכמה בכ-5.7 מיליון שקל, ובשורה התחתונה, נפגעת טלדור מהוצאות המימון הגבוהות אולם מסיימת את הרבעון ברווח חיובי של כ-1.5 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל.

הערות החברה בדוח לגבי אי הוודאות בעתיד הגיעו במקביל לצעדי התייעלות בפעילות המטה. הנהלת החברה הוציאה היום מכתב לעובדים שכולל מהלכי התייעלות ורה ארגון בחברה. כרגע, אומר דורון ספיר, מנכ"ל החברה, מדובר בעיקר בצעדים טכניים, אולם בעתיד יתכן והחברה תידרש לפעולות יותר דרסטיות. מהצד החיובי, לטלדור היו כוונות צמיחה די אגרסיביות שכרגע בסימן שאלה בעקבות השווקים אולם לדברי ספיר אל החברה "מגיעות הזדמנויות היום ובעוד חודש הן יהיו עוד יותר אטרקטיביות ואנחנו מסתכלים עליהן. טלדור יכולה לצאת מחוזקת מהמשבר הזה".