רווחי בנק אגוד ירדו ב-56.3% ברבעון; המנכ"ל והיו"ר יפחיתו 10% משכרם ב-2009

רווחי בנק אגוד הסתכמו ב-14 מיליון שקל ; חברי ההנהלה יפרישו 7% משכרם ; ההפרשה לחובות מסופקים גדלה ב-29.4% לעומת הרבעון הקודם; מתחילת השנה היא מסתכמת ב-49 מיליון שקל ; הבנק מחק 30 מיליון שקל בתיק האג"ח הזמין למכירה

בנק אגוד חתם את הרבעון שחלף ברווח נקי של 14 מיליון שקל - כמעט 20 מיליון שקל פחות מהרבעון המקביל (32 מיליון שקל), מה שמהווה ירידה של 56.3%. "תוצאות הרבעון השלישי הושפעו מהמשבר שהחמיר כאמור במחצית ספטמבר והלך והעמיק גם לאחר מועד הדו"חות הכספיים", לשון הדו"חות הכספיים.

"כתוצאה מכך וכותצאה מהמדיניות השמרנית שבה נוקט הבנק בכל מה שנוגע לטיפול בתיק הנכסים, חל גידול בביצוע הפרשות בגין ירידות ערך בעלות אופי אחר מזמני בתיק אגרות החוב הקונצרניות הזמין למכירה, אשר מהווה חלק מסיכוני האשראי של הבנק", נכתב שם, ומצוין כי חל גידול בהיקף החובות בהשגחה מיוחדת - במאזן ומחוצה לו.

המנכ"ל והיו"ר יפחיתו 10% משכרם ב-2009. חברי ההנהלה יפרישו 7% משכרם, כך עולה מישיבת דירקטוריון שהתקיימה היום. זאת, על רקע הארועים בכלכלה העולמית והשלכותיהם האפשריות על המשק הישראלי ועל רווחיות מערכת הבנקאות בישראל בשנה הבאה.הקיצוץ אינו כולל הפרשות ותנאים נלווים, ומתייחס לשכר ברוטו.

תשואת הרווח הנקי מפעולות רגילות להון עצמי במהלך תשעת החודשים הראשונים קטנה ל-6.2%. לשם השוואה, בתקופה המקבילה עמדה התשואה על 8.1%. ב-2007 כולה עמדה התשואה על 7.9%.

ההפרשה לחובות מסופקים גדלה ב-29.4% לעומת הרבעון הקודם; מתחילת השנה היא מסתכמת ב-49 מיליון שקל. שיעור ההפרשה (במונחים שנתיים) עומד על 0.46% ברבעון, זהה לשיעור ההפרשה בכל השנה שעברה כולה. היקף תיק האשראי הסתכם בסוף ספטמבר ב-19.31 מיליארד שקל, עלייה של 8.8% בהשוואה לסוף ספטמבר אשתקד.

ההכנסה מדיבידנדים מקבוצת בזק קטנה במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מה שהביא את הבנק לרשום ירידה של 9.5% בהכנסות התפעוליות והאחרות. בהוצאות התפעוליות והאחרות חלה עליה של 2.5%.

הרווחים ממימוש והתאמת הערך של אגרות חוב ירדו ב-21 מיליון שקל, ונבעו בעיקר ממחיקה בתיק האג"ח הזמין למכירה בסך 30 מיליון שקל ברבעון השלישי. הונו העצמי של אגוד גדל ל-1.597 מיליארד שקל. מניות הבנק נסחרות בבורסה בת"א לפי שווי-שוק של 512.48 מיליון שקל - מה שמגלם למחיר המניה מכפיל 0.32 בלבד על ההון העצמי.

אגודאגוד