ערוץ 10 הפסיק להעביר תשלומים להתאחדות לכדורגל עבור המשחק המרכזי

בשל המצב הכלכלי הודיעו ראשי הערוץ להתאחדות כי אין להם עניין יותר בשידור המשחק המרכזי בליגת העל בימי שני ; בהתאחדות הוחלט לפתוח בהליכים משפטיים, ובמקביל לאפשר לערוץ לשדר בינתיים ללא תמורה כספית

ערוץ 10 הודיע בסוף השבוע להתאחדות לכדורגל כי מעתה ואילך הוא מפסיק לשלם עבור זכויות השידור של המשחק המרכזי של ליגת העל ביום שני. בפגישה בין הצדדים שנערכה בסוף השבוע שעבר, פנו ראשי הערוץ להתאחדות והודיעו על החלטתם לבטל את ההסכם באופן חד-צדדי, זאת בשל העלויות הגבוהות של הזכויות שמוערכות ב-6.5 מיליון דולר, ולאור מצבו הכלכלי הקשה של הערוץ.

במהלך הפגישה הודיעו קברניטי ערוץ 10 להתאחדות כי בשל החובות אליהם נקלע הערוץ הוחלט לוותר על שידורי הכדורגל ולהחזיר אותם באופן מיידי לידי ההתאחדות, ולא להשלים את יתרת החוזה שאמור להסתיים בתום העונה.

בהתאחדות לא מעוניינים לשחרר את ערוץ 10 מההסכם, במיוחד לא באמצע העונה. לכן הוחלט בהתאחדות לכדורגל כי הערוץ ימשיך לשדר את המשחק המרכזי עד תום העונה למרות ההודעה על הפסקת התשלום, ובמקביל יחלו בהתאחדות הליכים משפטיים נגד הערוץ בגין הפרת ההסכם.

בערוץ 10 מנסים כבר תקופה ארוכה להיפטר משידורי הכדורגל, שמעיקים על קופת הערוץ הריקה. גם בקיץ האחרון ניסו בערוץ להיפטר מהשידורים והציעו להתאחדות להחזיר את הזכויות של המשחק המרכזי ואף לשלם עבורן 5 מיליון שקל כדי להימנע מהעונה האחרונה של החוזה. בהתאחדות לכדורגל השיבו בשלילה וטענו כי הם אינם מוכנים לשקול את הנושא.

הזעם בהתאחדות כלפי ערוץ 10 הוא לא רק בשל הפרת ההסכם כעת, אלא בגין הפרות נוספות שנעשו בעניין התשלומים. על-פי החוזה בין הצדדים, נקבע כי הערוץ ישלם להתאחדות סכום של 6.5 מיליון דולר לעונה, לפי שער שקלי קבוע גבוה שנקבע בתנאי המכרז בעת חתימת ההסכם ב-2006. עם זאת, מזה תקופה ארוכה שערוץ 10 משלם להתאחדות לפי שער הדולר היציג ולאחרונה אף קיבע את השער לתשלום על 3.5 שקלים לדולר, נמוך בכ-20% מהסכום שנקבע בעת חתימה על המכרז, מה שמביא את ההתאחדות לכדורגל להפסד שנתי של בין 4-5 מיליון שקל בשנה רק בגין הפרשי שער.

בנוסף, למרות שעל-פי תנאי המכרז אמור להעביר ערוץ 10 מדי עונה 4 תשלומים עבור הזכויות, החליטו בערוץ לחלק את העונה ל-33 מחזורי משחקים ובתום כל מחזור להעביר את הסכום היחסי עבור המחזור שהסתיים, על-פי שער הדולר היציג באותו שבוע.

אגב, ההחלטה להפסיק את שידורי הכדורגל ולבטל את ההסכם מגיעה דווקא בתקופה בה הערוץ נהנה מהעברת המשחק המרכזי ליום שני: ראשית, מאז העברת המשחק המרכזי ליום שני עומד הרייטינג הממוצע של המשחק המרכזי על 15.36% לעומת 10.78% שהשיג בימי ראשון. בנוסף, מקבל ערוץ 10 מהטוטו סכום של כ-145 אלף שקל עבור כל משחק שעבר ליום שני ומשודר בערוץ.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "ההתאחדת מצפה מכל הזכיינים שחתומים איתה על הסכמים לכבד אותם כפי שהיא מכבדת, ובכלל זה גם ערוץ 10. אם זכיין כזה ואחר לא יידע לכבד הסכמים, ההתאחדות תדע למצוא את הדרכים כדי לאכוף את קיומם". בערוץ 10 סירבו להתייחס לדברים.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט