מנכ"ל סלקום שפירא מפחית 10% משכרו - 12 אלף ש' בחודש; כותב לעובדי החברה: "לא מתחייב שלא יהיו קיצוצים, השנה הבאה עלולה להיות קשה"

שאר חברי ההנהלה בסלקום יקצצו 8% משכרם למשך שנה ; שפירא במכתב לעובדי החברה: "ההישגים של החברות בתחום התקשורת והעובדה שאף אחת מחברות הסלולר עדיין לא דיווחה על חולשה בעסקיה - ייתכן שאלה עובדות זמניות"

הנהלת סלקום הודיעה היום (א') על קיצוץ בשכר לתקופה מוגבלת של שנה. כך נודע ל"גלובס". מדובר במהלך סמלי בעיקרו משום שאין כוונה לקצץ בהוצאות השכר של העובדים ולא לקצץ בכמות כוח האדם, לאור תוצאות השיא של החברה ברבעון האחרון.

הדיווח על ההחלטה נמסר לעובדים על רקע חששות ושאלות שהעלו בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את השווקים ולנוכח אי הוודאות הגדולה.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא, החליט לקצץ 10% בשכרו ברוטו ואילו חברי ההנהלה יקצצו משכרם 8% למשך שנה.

בחוזר שהפיץ שפירא לעובדים, כתב מנכ"ל סלקום: "מצבה של סלקום איתן ויציב, אך איני יכול להתחייב שלא יהיו קיצוצים בהמשך. כרגע, אין כל כוונה לקצץ לנוכח ההישגים הטובים של החברה והצפי להמשך המגמה בעתיד".

שפירא כתב עוד לעובדי סלקום: "גל הפיטורים במשק יצר תחושת אי ודאות גדולה בקרב כל חברות התקשורת, וסלקום אינה יוצאת דופן בעניין הזה. ההישגים של החברות בתחום התקשורת והעובדה שאף אחת מחברות הסלולר עדיין לא דיווחה על חולשה בעסקיה - ייתכן שאלו עובדות זמניות וייתכן שהשנה הבאה תהיה קשה יותר בעקבות ההאטה הצפויה במשק".

נזכיר ששפירא הפחית משכרו גם כאשר כיהן כמנכ"ל אל על. שכרו של עמוס שפירא בסלקום בשנת 2007 עמד על 120 אלף שקלים בחודש ללא בונוסים, הוצאות נלוות ואופציות.

בהודעתו על הפחתת שכרו מצטרף שפירא לבכירים אחרים במשק שהפחיתו משכרם, בהם יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר; מנכ"ל בנה"פ, צבי זיו; ומנכ"ל בנק איגוד, חיים פרייליכמן; ויו"ר איגוד, זאב אבלס.

לפני כשבועיים הורה הבעלים של קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר במכתב ששלח למנהלי החברות השייכות לקבוצת אי.די.בי "להעדיף כל דרך על פני פיטורי עובדים". דנקנר עצמו קיצץ 25% משכרו ו-10% משכר המנכ"לים. "אני פונה, באמצעות המנכ"לים, אל חברי ההנהלה בכל חברות קבוצת IDB ומבקש כי במסגרת הערכותנו יוותרו גם הם, לתקופה האמורה, על 8% מתיגמולם", כתב דנקנר.

סלקום פרסמה לאחרונה את דוחותיה לרבעון השלישי, לפיהם הצליחה להגדיל את מספר מנוייה ברבעון ב-40 אלף מנויים נטו, כאשר תחזיות האנליסטים היו באזור ה-25 אלף בלבד.

הכנסות סלקום ברבעון הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צמח אף הוא והגיע ל-440 מיליון שקל, גידול של 21.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עקב הנפקת אג"חים ברבעון הראשון, הרווח הנקי ירד ב-11.8% ביחס לרבעון המקביל, ל-239 מיליון שקל.