ברוש: "לא מאמין בתוכנית שתהפוך עובדי תעשייה לטבחים סיניים - ועובדי היי-טק למורים"

נשיא התאחדות התעשיינים: "אם מישהו חושב שמה שקרה בחודשים האחרונים זה כתוצאה מהמשבר בוול סטריט - הוא טועה; אני התרעתי כבר במארס האחרון שייפלטו 30 אלף עובדים מהתעשייה"

"אני לא מאמין בתוכנית שתעביר עובדי תעשייה מפוטרים להיות טבחים סיניים ועובדי היי-טק להיות מורים בתיכון". כך אמר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בהתייחס לתוכנית הכלכלית של האוצר. ברוש דיבר אתמול (א') בכנס פירמת רואי החשבון דלויט בריטמן אלמגור זהר ופורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים בתל אביב.

"אם מישהו חושב שמה שקרה בחודשים האחרונים זה כתוצאה מהמשבר בוול סטריט - אז הוא טועה", אמר ברוש והוסיף כי הוא עצמו התריע כבר במארס האחרון כי ייפלטו 30 אלף עובדים מהתעשייה. לדבריו, "המשבר בתעשייה החל עם התחזקות השקל והיחלשות המטבעות בעולם. היה ברור שנגיע למצב הזה. אם הצמיחה הושגה כתוצאה מהייצוא, איך הפגיעה בייצוא לא תשפיע לרעה?"

"לצערי, האוצר סירב להתייחס ברצינות למצב שהיינו בתוכו ואני לא יודע למה. שר האוצר אפילו אמר פעם: 'הבכיינות של ברוש'. אני לא בכיין, אך ראוי לשים פנס מתחת למקום ממנו מתפתחת הצרה". ברוש סבור כי ראשית יש הכרח להשקיע בתשתיות. לדבריו, כשיהיו 10 פרויקטים של תשתיות בלוח הזמנים, זה יביא לצמיחה דרמטית. שנית, יש לעודד את הצריכה המקומית על ידי הפחתת מיסים. ודבר נוסף, להשקיע במו"פ.

לטענת ברוש, יש כיום 100 בקשות ש"שוכבות" במרכז ההשקעות, של מפעלים המתחייבים לקלוט 10 אלף עובדים. "מדובר בהשקעה של 4 מיליארד שקל, שכרוכה במענק של מיליארד שקל. תוכנית הממשלה עולה הרבה יותר וצריכה לייצר 12 אלף מקומות עבודה. אני לא מאמין בעובדי תעשייה מפוטרים שיילכו להיות טבחים סיניים ובעובדי היי-טק שיילכו להיות מורים בתיכון".