תושב ארה"ב יתבע את ממשלות העולם במיליארד דולר בגין הכשלון למנוע את ההתחממות הגלובלית

יתבע על "הכוונה לבצע הריגה כנגד הדורות הבאים של האנושות, על-ידי כך שאפשרו לכמויות רצחניות של דלקים מאובנים להישלח לאטמוספרה בצורה של פחמן דו חמצני"

הבלוגר האמריקני דן בלום, פעיל סביבתי, צפוי להגיש לבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) תביעת נזיקין על סך מיליארד דולר כנגד כל מנהיגי העולם, בגין כשלונם במניעת ההתחממות הגלובלי. כך מדווחת סוכנות רויטרס.

בלום אומר כי הוא יתבע על "הכוונה לבצע הריגה כנגד הדורות הבאים של האנושות, על-ידי כך שאפשרו לכמויות רצחניות של דלקים מאובנים להישלח לאטמוספרה בצורה של פחמן דו חמצני". הוא מתכוון להגיש את התביעה בשבוע שמתחיל ב-6 בדצמבר.

משרד התובע ב-ICC, בית המשפט לפשעי מלחמה, ג'נוסייד ופשעים נגד האנושות, אמר כי הוא יכול לקבל מידע על פשעים שעשויים להיות בסמכותו השיפוטית, מכל מקור שהוא. אך קבלת מידע שכזה - אין משמעותה שהוא יפתח בהליכים שיפוטיים.

אזי נשאלת השאלה האם התובע צריך לטפל בתיק.

ראוי לציין ששנה שעברה בוועידה בוינה הסכימו כמעט כל מנהיגי העולם לשקול הפחתה בפליטת גזי החממה אל מתחת לרמות של 1990, עד 2020. לדברי האו"ם, הפחתה שכזו היא הכרחית כדי להגיב את העלייה בטמפרטורות ל-2 מעלות צלזיוס, בטענה שעלייה גדולה יותר תהיה מסוכנת. המנהיגים דנים השבוע באמנה סביבתית חדש, בוועידה בפוזנאן שבפולין.

הבלוג הסביבתי ברויטרס שואל "אם מוסכם שקיים קונצנזוס הולך ומתרחב, לפיו שינויי האקלים מהווים איום של ממש, האם לא יהיה נכון לומר שרק מנהיגי העולם נכשלים במניעת ההתחממות הגלובלית?"

או אולי האשם נמצא באוסף הפרטים הגלובלי, הממשלות והתעשייה, והתביעה היא תחבולה יח"צנית תקפה במאבק המתמשך להעלות מודעות ולהניע לפעולה?