דונם פה, שקל שם: 3 חברות ביומד במיקרו גיוסים

לייפוייב מגייסת 2.25 מיליון שקל מבעלי השליטה והיזם ו-MCS תקבל 200 אלף דולר מקרן אביב ; נסווקס, הנמצאת במצב הטוב ביותר, תקבל מענק מדען ראשי בסך 2.9 מיליון שקל

כששוחים בים סוער ויודעים שהיכן שהוא ממול נמצא החוף, כל טיפה של חמצן יכולה לתת תקווה. שלוש חברות ביומד בורסאיות מדווחות היום על אירועי מימון קטנים שיכולים לעזור להן לעבור עוד כמה חודשים בתקופה הקשה בשלום.

מי שנמצאת במצב הקשה ביותר טרם הגיוס היא לייפוייב . החברה גייסה עתה 2.25 מיליון שקל, תמורת 8.75% מהחברה, מבעלי השליטה RLB (איציק קויפמן וראובן שולמן), ממשקיע פרטי וגם מן היזם צבי נחום, המחזיק 2.6% בחברה, ושהעמיד 100 אלף שקל מכיסו הפרטי.

ההשקעה מבוצעת בדיסקאונט של 15% על מחיר המניה וכוללת גם אופציות. כמו-כן, התחייבו בעלי השליטה כי אם החברה תצטרך עוד הון עד סוף 2009, יעמידו לה הלוואה של 4 מיליון שקל.

ללייפוייב, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-30 מיליון שקל, 302 אלף שקל בקופת המזומנים.

מבחינת תזרים המזומנים שלה, לפני ההשקעה וברבעון האחרון היא שרפה 427 אלף שקל, וזאת לאחר תוכנית צמצום. כמו-כן, לחברה חוב בנקאי של כ-9 מיליון שקל ותוכנית התפתחות אמביציוזית אשר כדי להגשימה יידרש הון משמעותי נוסף.

היא נסחרת כעת לפי שווי של 30 מיליון שקל, ורשמה ברבעון הכנסות של 786 אלף שקל והפסד של 2.2 מיליון שקל.

MCS (מדיקל קומפריישן) קיבלה אף היא חמצן ממשקיע קיים - הלוואה בהיקף של 200 אלף דולר מקרן אביב, המחזיקה ב-13.3% בחברה. ל-MCS יש 703 אלף שקל בקופה והיא שרפה 160 אלף שקל ברבעון, אך מצבה טוב יותר מחברות מכשור רפואי אחרות עם נתונים דומים, כי היא כבר נמצאת בשוק. אמנם עליה לבצע כעת פעילות שיווקית ענפה שאין לה המימון לה, אך גם היום היא רשמה מכירות של 1.4 מיליון שקל ברבעון והפסידה רק 16 אלף שקל. לחברה התחייבויות של כ-9.2 מיליון שקל והיא נסחרת בתל אביב לפי שווי של 18.3 מיליון שקל.

נסווקס היא היחידה מבין החברות הללו שאינה מוכרת עדיין, אך היא גם במצב הכספי הטוב ביותר טרם ההשקעה, שכן היו לה 29 מיליון שקל טרם המענק. במהלך הנוכחי היא תקבל 720 שקל לפיתוח בחו"ל ו-2.2 מיליון שקל לפיתוח בישראל, ובלבד שתצליח לגייס את המימון המשלים בהיקף של 7.85 מיליון שקל.

ברבעון היא שרפה 2.9 מיליון שקל והיא חייבת 15 מיליון שקל באג"ח. כמו כן, היא תקצה בתקופה הקרובה 500 אלף דולר לחברת פרוטאה. *